lördag 4 december 2010

Vilse i pannkakan

Hej allihopa! 

Idag mår jag betydligt mycket bättre, knappt ingen feber och orkar sitta upp utan att svimma, hehe. Bröstet värker lika mycket och tyvärr är det är totalstopp i det än. Pumpar och pumpar men det kommer bara ut lite grann varje gång så jag har inte fått bort stockningen än tyvärr. Provat ersättning 2 ggr till Nelli och hon äter som aldrig förr, riktigt kul att se att det funkar det med. Står fortfarande och velar på hur jag ska göra. Vill amma fast ändå inte! Den här mysiga stunden som alla pratar om har jag aldrig riktigt upplevt, mest krångel och smärta. Mysigare när Nelli är nöjd och mätt och det blir hon verkligen med ersättningen. Hon sov 7,5 timme i natt, riktig lyx för oss allihopa! Hon är mätt och nöjd och sover gott och mamma och pappa får sova ut också. Känner mig ändå dum på något sätt. Jag vill ju vara den här perfekta mamman som aldrig ger och upp och ger mitt barn det allra bästa men va fasen.. Hjälp vad ska jag göra..!? Vet ju att amningen är det bästa men när jag själv känner att jag mår pyton av det så smittar det ju av sig på Nelli. 

Vilse i pannkakan! 
Hej!

4 kommentarer:

Mia sa...

Oj 7,5h det var länge :) Så länge har aldrig Mandy sovit :P Jag tycker att du ska göra det som känns bäst, gör det bara ont och är jobbigt att amma så ge ersättning det är inget som helst fel på det, jag vet massa barn som är uppfödda på ersättning och det är inget fel på dom =)
Jag kände likadant som dig när jag var så sjuk i början, hade så hög feber att det inte kom någon mjölk, sen fick jag stockning på det. Men jag fortsatte amma och tycker det är skönt att alltid ha maten med sig och redo =) Men vi ger henne ersättning ibland också =)

Mvh Mia

Nina sa...

Jobbiga funderingar du har! Gör det som känns rätt för DIG! Inget fel att ge ersättning. Skönt att Nelli tar flaska med ersättning, då vet du att möjligheten finns!
Jag tillhör kategorin som tycker att det är både mysigt och smidigt att amma, men så har jag inte haft mjölkstockningar osv heller. . Mår du bara dåligt pga strul med amningen så överväg att sluta, det är ju viktigast att du själv mår bra trots allt! Lycka till!!

Sandra kusin sa...

Den perfekta mamman är ju den som gör det bästa för både sitt barn och sig själv!! jag vet precis vad du går igenom!!!! men sen när beslutet är tagit så mår man sååå mycket bättre! ring om du vill prata av dig lite. kram kram

Nicki sa...

Tack vad gulliga ni är, det värmer mer än ni tror och Sandra jag hör nog av mig snart, känner att jag behöver prata av mig lite. Ska ner på efterkontroll imorn och ska prata ut lite med min barnmorska, känner att jag kan öppna upp mig mer hos dom än hos bvc, inte lärt känna dom riktigt än. Tror och hoppas på att jag kommer få bra respons där. Igår gav vi henne bröstet och ersättning varannan gång och det funkade hur bra som helst. Pumpade ur det stockade bröstet emellan också, så det har blivit bättre men fortfarande en stor ömmande knöl som vägrar ge med sig. Så det lutar väl åt att jag trappar ner på det och till slut så blir det väl enbart ersättning, varken orkar eller vill gå igenom det här igen :(
Tack än en gång alla.
Kramar!