söndag 5 december 2010

Fortsättning följer

Hej på er!

Ja idag har vi fortsatt att ge ersättning då mitt bröst fortfarande inte är bra. Hon äter som aldrig förr vilket är jätte kul att se, hon är mer nöjd och mamma slipper ha så fruktansvärt ont. Upplever dock smärtan ett antal ggr/dag när jag pumpar ur brösten vilket jag oftast gör i duschen. Detta gör jag för att underlätta smärtan lite, problemet då är att det blir vatten i flaskan så jag kan tyvärr inte spara någon mjölk som jag pumpar ut. Nu kan även Jonas mata vilket jag tror han uppskattar väldigt mycket. Det gör även jag, så skönt att få lite avlastning ibland och så himla skönt att inte behöva klä av sig alla kläder. Har ju haft så mycket mjölk så det har sprutat åt alla håll och kanter, så för att inte blöta ner mig varje gång som jag gjorde i början så tar jag av mig mycket av mina kläder och lindar en handduk runt bh:n. Har funkat bra här hemma och så men hur kul är det när man är borta. Så det saknar jag inte alls! Amning är en helt naturlig grej men ändå känns det dumt på något sätt. Jag har bestämt mig nu, jag tycker det funkar så bra på flaska så ger nog upp amningen. Nelli äter endast från bröstet på nätterna nu och sen pumpar jag ut de andra gångerna, mest för att vänja henne vid flaskan helt. På natten är det skönt att bara slänga fram tutten men sen när mjölken tagit slut så får jag gå upp och fixa ersättning. Inte mig emot för vi går ändå upp en gång på natten, tidig morgon och byter blöja, annars så rinner det igenom. Ska till mvc imorn och ska se om jag får tag på någon på bvc så jag kan berätta den här lilla nyheten. Tänker vara stenhård då och verkligen förklara för dom att det gör så ont och är så jobbigt så jag orkar inte mer. Vill inte gå igenom detta en gång till, det är ett rent helvete. Så för er där ute som ammar och aldrig åkt på mjölkstockning, var riktigt glada för det, och att det funkar för er. för det är hemskt. Ska se om man kan få något piller eller något så mjölkproduktionen minskar något, för om de inte gör något åt det så kommer jag åka på mjölkstockning direkt igen, annars får jag pumpa på som vanligt och då är jag på ruta ett igen. Någon som vet något om detta?

Trevlig kväll!
Kramar!

2 kommentarer:

Nina sa...

Skönt för dig att du fattat ett beslut! Jag är oerhört tacksam för att jag sluppit mjölkstockning,tro mig! Glad över att kunna amma så länge som jag gjort/gör! Men så har vi ju haft en del andra jobbigheter istället!
Aldrig hört talats om några tabletter faktiskt! Alla jag känner säger att det bara är att härda ut dagarna efter man slutat! Men kolla upp det med bvc/mvc har stort förtroende för dom!

Lycka till!!

malin sa...

hoppas allt löser sig. gör som du själv vill!! btw va mysigt med snö här på bloggen :)