måndag 6 december 2010

Lättnad

Hejsan svejsan!

Idag har det varit en bra dag med stor lättnad och stor förståelse. Först kan jag väl berätta att jag varit nere på mvc på efterkontrollen och allt såg jätte bra ut. Sen var jag ju lite orolig om jag knep rätt eller inte, men det fixade jag galant, så nu får jag bara bli lite duktigare på att komma ihåg att knipa. Har ett mål att jag i alla fall ska göra det en gång om dagen, vi får se hur det blir med det, haha. Det är så mycket nu så jag glömmer av att ta hand om mig själv, tyvärr! Sen ringde jag ner till bvc och förklarade allt med mjölkstockningen och att jag inte orkar längre. Ulrika var helt underbar, hon sa att hon förstod mig helt och hållet och att det viktigaste är att Nelli har en glad och frisk mamma och inte bröstmjölk. Närheten kommer Nelli att få ändå och det är det de är mest oroliga för. Man ska hålla dom nära, gärna hud mot hud, ögonkontakt, småprata, berömma osv och det gör man oavsett om man ammar eller ger ersättning. Kanske inte hud mot hud alla ggr men hon är ändå trygg i mamma och pappas famn. Sen ska jag ner till apoteket och hämta ut några tabletter som jag ska ta för att minska min mjölkproduktion, så skönt! För Ulrika sa det att i och med att jag har så mycket mjölk och måste pumpa såpass ofta för att få bort spänningarna så kommer jag aldrig få slut på mjölken, den kommer bara att fortsätta att produceras och kanske till och med öka ännu mer. Ja det är minsann en ond liten cirkel för om jag inte pumpar ur så får jag ju mjölkstockning igen och om jag pumpar så fortsätter mjölken att produceras. Så tack gode gud för att den där tabletten finns, ska bli spännande och se hur det fungerar. Får se om jag skriver mer idag för i såfall jag kan berätta lite mer om tabletterna.

Ja som sagt en bra dag för min del :)
Hoppas ni har en bra måndag också. 
Kramar!

3 kommentarer:

LIVET MED MAT sa...

Vad skönt att det löser sig! Inte roligt med stockning non-stop! Vi får ta och ses snart :)

Nicki sa...

Ja jätte skönt att det kommer lösa sig nu. Det sura var bara att tabletterna var slut på apoteket så får vänta ett par dagar till innan det minskar ner, hoppas innerligt att stockningen inte kommer tillbaka innan dess. Hur var det att lyssna på bebben idag? Så mysigt, saknar det lite :) Ja vi får bestämma en ny dag och då får jag se till att inte bli sjuk, haha. Så jäkla typiskt!

Nina sa...

Ofta det är slut saker på apoteket! Får nästan alltid vänta på saker!

Ja, de på Bvc är jättegulliga! Hjälpsamma o ser till ens bästa! Skönt att det löste sig för dig iaf! Och idag får du dina tabletter också =) Hoppas de hjälper!!