torsdag 2 december 2010

Bebisfeber

Idag fick jag och Nelli besök av Mari, Arvid, Berit och Maja. Vi hade riktigt trevligt och tiden bara rusade iväg. Vi gick i samma föräldrargrupp och bestämde att vi skulle träffas och ta en fika någon gång då och då. Nu har alla i gruppen fått sina underverk och jag längtar till återträffen, så nyfiken! Snart är alla bebisarna såpass gamla så vi kan träffas allihopa och fika. Några i gruppen gick nämligen över tiden och precis fått och då är det inte så kul att ge sig iväg på en fika, skönast hemma då. Det tycker jag var det bästa med föräldrargruppen, man fick lite fikakompisar. Skönt att ha någon att umgås med på dagarna, kan bli lite långtråkigt ibland, de små sover ju mest på dagarna. Har dock märkt stor skillnad, för nu är Nelli vaken mer och mer för varje dag som går och jag försöker leka med henne så mycket som möjligt. Sätter på lite musik på Youtube och så sjunger vi och dansar tillsammans, då brukar man få ett litet leende, så mysigt! Ibland får hon sitta i babysittern och ligga i babygymmet, men hon är inte riktigt lika nöjd där, går bra en stund men sen vill hon leka med mamma istället.

Har en hemsk nyhet också, fått ont i mitt bröst igen! Samma jäkla bröst! Tror inte det har med kylan att göra, funderar på om jag ligger illa på natten och bröstet kläms för ibland när jag vaknar så värker det i bröstet. Kan det vara så känsligt? Än så länge så gör det inte så ont och hoppas det går över för vill inte gå igenom en mjölstockning igen, fy tusan alltså! Pumpade ur och tömde bröstet precis och nu värmer jag med vetekudden. HOPPAS, HOPPAS, HOPPAS! 

Nej ska hämta min lilla nu och mysa sönder henne ;)
Kram!


Inga kommentarer: