måndag 27 december 2010

Förnya!

Godmorgon!

Ja nu har jag ändrat bloggen igen, så länge i alla fall. Har lite andra planer men under tiden så får bloggen se ut såhär. Det roliga är att varje gång jag grejar och ändrar på bloggen så ångrar jag mig efter typ 10 minuter, sen när det gått ca 20 minuter så har jag vant mig och är "nöjd". Skriv gärna en kommentar på vad ni tycker om bloggen, vad jag kan förbättra och förnya. Sen undrar jag om det är något mer ni önskar att jag ska skriva om? Mat? Inredning? Barn? Ja skriv vad ni önskar mer inför 2011?

Ligger nu halvt död i soffan, haft en rätt jobbig natt. Var så trött igår kväll så gick och la mig vid halv tio. Jag sa då till Jonas: "Om du tar hand om Nellis sista matning så tar jag henne både i natt och i morgon bitti".

Det skulle jag inte sagt! Haha! ;)

I vanliga fall så brukar hon äta runt tio, halv elva och sedan sova enda till fyra, fem på morgonen. Just i natt när jag var som tröttast så vaknade hon första gången vid två för matning, sen vaknade jag vid fyra av att hon grejade, gick och hämtade hennes små tunna vantar då för hon river sönder sig i ansiktet. Har tagit hand om naglarna men hon lyckas riva sig ändå, så rädd att hon river sig i ögat, så på med vantarna. Hur tar ni hand om era småttingars naglar? Sen vaknade vi vid halv sex för nästa matning och sen har vi inte somnat om, ligger i soffan nu med datorn i knät, tv:n är på, tecknade Scooby Doo, tänt ljus på bordet och en jollrande Nelli i vaggan.

Så kan det gå! Ska se om jag kan somna om i soffan en sväng nu, ta hand om er och glöm nu inte att skriva en kommentar om vad ni önskar mer inför 2011.

Kramar!

3 kommentarer:

mari sa...

din stackare! arvid får lära nelli att sova! vi filar de små naglarna som du redan vet, haha!!! kram

LIVET MED MAT sa...

Jag klippte med sax, istället för klips eller vad det heter. Då får man bort dom vassa kanterna på naglarna och kan klippa kortare :)

Visst hade du en massa eländiga förvärkar? Hur kändes dom och vad gjorde du åt dom?

Love!

nickiwindh sa...

Jag klippte med vår nagelsax nu och det funkade kanon, lite läskigt dock om man råkar klippa får långt ner.

Ja det hade jag en hel del, jag gjorde väl inte så mycket åt dom, de kom och gick hela tiden.. Fick de redan i vecka 25 och sen blev de allt mer och mer intensiva ju närmare man kom bf.

De säger att man ska försöka röra på sig så mycket som möjligt för då ska värkarna försvinna. Tyvärr gjorde de inte det på mig.. Tog några värktabletter ibland men det hjälpte knappt heller.. Så är väl bara att gilla läget tyvärr.

Förvärkarna kändes typ som håll i hela magen, högg till lite här och där, ungefär som en sammandragning.. Höll i sig en stund och sen försvann det. Problemet jag hade var att jag blev yr och illamående samtidigt, nästan på väg att svimma när jag hade det. Inte för att det gjorde så ont men blev sån ändå, konstigt det där. För när jag hade de riktiga värkarna sen så kände jag inte alls av det, var väl så fokuserad och förväntansfull då så tänkte väl inte på det, hehe.

Vi kan diskutera mer om det imorn gumman!
Kram!