onsdag 29 december 2010

Feber

Igår kväll så märkte vi att Nelli såg riktigt hängig ut, glansig i ögonen och allmänt gnällig. När vi tog tempen så hade hon 39,5 graders feber. Stackars liten! Ringde in till Ryhov och de sa att vi skulle ge henne alvedon och försöka kyla ner henne genom att ta av kläder, badda henne med en våt handduk osv. Fabror Jens var räddaren i nöden, för vi hade ingen alvedon hemma och apoteket stänger kl 18 här i Mullsjö. Vi visste att Jens var i stan så ringde han och kollade om han kunde åka upp till A6 och köpa det till oss och självklart kunde han det, så snällt! Annars hade jag nog fått lite panik i och med att det är första gången hon är sjuk, man vet inte riktigt hur man ska hantera det nu när hon är så liten. Idag är hon bättre, fortfarande hängig och så men bara 38,5 grader så på bättringsvägen, skönt skönt skönt! Är väl tyvärr jag som smittat henne, jag är sjuk också, feber, förkyld och ont i halsen. Så lite skuldkänslor har man ju allt. Hoppas lilla Nelli kan förlåta sin mamma, hehe ;)

Nej nu kom Jonas hem ifrån affären, dags att laga lite mat.
Kramar!

7 kommentarer:

Monica sa...

Krya på dig lilla Nellie :) Kram!

Hanna K sa...

Bara så att du vet tills nästa gång ni behöver alvedon/ipren så finns det att köpa på ica i förbutiken :) kan vara bra att veta :)plus att de har öppet lite oftare plus bättre tider. Kramis

nickiwindh sa...

Har de även för de allra minsta där? Vet att de har vanlig ipren/alvedon där men frågan är om de har de allra minsta. Ska kolla upp det, igår hade vi inte en tanke på det, hehe.

HannaK sa...

ohh för de allra minsta vet jag faktiskt inte, det får ni kolla upp för att veta tills nästa gång :)

Nina sa...

Vad dumma ni är!! Vad har man grannar till? För att låna alvedon av såklart ;-) Nästa gång något strular så hör med oss!
Krya på er!!

nickiwindh sa...

Som jag alltid sagt, världens bästa grannar :)

Nina sa...

Jag instämmer i den kommentaren! Ni är rätt ok ni också :-)