torsdag 9 december 2010

seg, segare, segast!

Hej igen!

Idag har det varit en konstig dag, mått pyton och det är nog pga tabletterna. Ungefär 1 timme efter att jag tagit tabletten så blir jag smått illamående och dödstrött. Man blir lite rädd och orolig när man läser om biverkningarna av tabletterna, man kan få blodtrycksfall, yrsel och till och med svimma. Jag svimmade inte men somnade riktigt gott i soffan i eftermiddags och sov som en gris när Nelli sov sitt långa pass. Tänk vad otäckt om man skulle svimma, slå i huvudet eller vad fasen som helst och så är Nelli här och jag ligger medvetslös på golvet. Det ska jag slippa förhoppningsvis. Så hur fungerar då tabletterna, än har det har inte hänt så mycket men jag har märkt att mjölken inte rinner till lika snabbt längre. Blunda nu om ni inte vill läsa en hemskt nyhet, mitt onda bröst där jag haft mjölkstockning alla gångerna värker på nytt så nu väntar jag bara på åka på det igen. Om det nu blir så att jag får det igen så ringer jag amningsmottagningen så får de ta hand om mig, orkar inte med det en gång till. Hatar sjukhus men lägger gladeligen in mig om jag kan få hjälp. Om jag hade vetat att det skulle bli såhär så hade jag valt att inte amma alls. 7 veckor är bättre än inget, får tänka så.

Ikväll skulle Jonas jobba över länge så mamma och pappa kommer hit, vi ska laga mat ihop och mysa framför tv:n. Ska fråga om det är okej om jag hoppar in en sväng i duschen också, längtat efter det hela dagen. Så otroligt skönt att få en lugn stund för sig själv! Nä ska dra mig nu, ska förbereda lite här hemma tills de kommer. Ta hand om er så hörs vi av.

Kramar!

2 kommentarer:

Sherlock sa...

Absolut att 7 veckor är bättre än inget alls! Och hade det inte gått från början hade det med vart okej. Jag hoppas bara att det ska gå lika smidigt denna gången för mig. Av rent lata skäl faktiskt. Jag tycker om att kunna sova samtidigt, nattetid. Dagtid lär det vara lite mer avancerat att få ihop tvååring och amning av bebis.. Men det lär väl lösa sig det med..

nickiwindh sa...

Det löser sig ska du se :)