fredag 10 december 2010

Mullsjö vårdcentral i ett nötskal

Precis ringt och pratat med amningsmottagningen och fått riktigt bra hjälp. Får inte stimulera brösten alls, bara låta det vara och sen ta 1 ipren + 2 panodil 3ggr/dag för att få ner febern. Jag mår som jag mår pga tabletterna, kroppen får en signal om att sluta producera mjölk och jag har ju pumpat ut när jag känt spänning och då har min kropp inte fattat vad som händer och därför blev det såhär. Konstigt att det endast är på ett bröst, hum..!? Jaja, får avvakta ett par dagar och härda ut. :/


Det roliga är att vårdcentralen sa att jag skulle pumpa ur lite åt gången när jag kände att det blev spänt och det fick jag absolut inte göra enligt dom på amningsmottagningen. Ibland blir jag bara så himla trött! 


Som tur är så har jag haft en riktigt mysig dag med min underbara Sara, tack för att du finns gumman :)


Fredag och fredagsmys står på schemat, hoppas Jonas dyker upp snart bara, ska lägga mig och vila bort febern när han kommit hem, ska bli såååå skönt!


Ta hand om er.
Kramar!

2 kommentarer:

malin sa...

så är det jämt. alla säger olika! var likadant för mig när det strulade med amningen i början. då ska bb perosnalen en sak och bvc en sak.
=/ lycka till med allt iaf!! kommer bli bra!

Sara sa...

Du är fantastisk gumman! Och jag hoppas jag kan hjälpa dig så mycket jag kan. Så behöver du hjälp med Nelli, vet du att du kan ringa mig dygnet runt så kommer jag! <3