onsdag 15 december 2010

Frisk & kry

Besöket hos bvc gick kanon bra och läkarn sa att hon är en söt, fin och frisk liten flicka. Hon följer kurvan fint trots att hon inte helammas längre, vikt 4275 gram, längd 55,8 cm. Var lite rädd att det skulle märkas och att man skulle få sig en liten gliring, men vi klarade oss ifrån det, puh! Det enda negativa är att Nelli har tendens till att vilja ligga åt ett håll med huvudet, så vi måste vara lite mer hårda med att bulla upp med kuddar, filtar osv på andra sidan så hon inte lägger huvudet åt det hållet. Lättare sagt än gjort nu när hon sprattlar och grejar som bara den, både natt och dag. Varje morgon när vi går upp så har hon glidit ner ungefär 4-5dm bara för att hon sprattlar och grejar så mycket. En vacker dag så ligger hon väl nere vid våra fötter och jollrar, haha. Nej det problemet ska vi förhoppningsvis slippa för i julhelgen ska vi försöka oss på att få henne att sova i egen säng. Vi får väl se hur det går men tror att det blir lättare när båda två är lediga ifrån jobb plus att vi bägge två kan mata henne nu, så skönt! Bara att bita ihop och ge det ett försök. Nästa besök på bvc är 3 månaders kontrollen och då blir det vaccination också, stackars liten!

Nej ska ta mig en varm kopp te nu och bara mysa en stund, sen väntas städ och tvätt! Suck! 

2 kommentarer:

malin nyström sa...

tycker det är kul att nelli och milla är i princip lika långa och lika stora. de verkar följa nästan samma kurva ;)

va fint du har hemma förresten!! du skulle gärna få komma hit och göra en stor makeover :) jag tröttnar så fort på mina möbler o grejer!

Nicki sa...

Ja de följer nästa samma kurva, hehe :) Våra små flickor :)

Hehe vad snäll du är, ja inreda tycker jag om, något jag gärna skulle vilja jobba med.. Men jag tröttnar snabbt också, inte på saker som jag själv gjort om osv men på allt vanliga typ från ikea, suck! Går inte mer än några månader så vill jag ha nytt, men det funkar ju inte. Om du tycker om saker och ting som jag har i mitt hem så kan rekommendera dig att gå in på de länkarna som jag har lagt upp på bloggen. Inspirerande nätbutiker.. Där finns det mycket, mycket fina grejer :)

Kram!