måndag 13 december 2010

Lucia


En liten galning såhär på morgonkvisten. Jag låtsas som att hon försöker sjunga lite åt sin mamma såhär på lucia. "Natten går tunga fjät, runt gård och stuva". Sen stannar vi upp och bajsar lite mitt i versen, hehe!


Förlåt för att jag inte skrivit något under helgen, haft fullt upp med både det ena och det andra. I fredags blev det mys framför tv:n, idol final och sen självklart Cirkus Möller och min vän Sean banan. I lördags åkte vi in till stan för att köpa julklappar och från att inte köpt en enda julklapp så är vi nu nästan klara, så skönt! På lördagskvällen fastnade vi i soffan igen och jag gluffsade i min både chips, godis och cola. Tittade på Så mycket bättre och halva Sex and the city, sen kom John Blund på besök. Oftast är man i säng senast elva, dödstrött nu förtiden när man måste upp en gång varje natt för att mata Lillan. Runt fyra, halv fem brukar hon vakna till liv och bli hungrig. Spelar ingen roll om vi matar henne vid nio eller elva på kvällen för hon vaknar likt förbaskat samma tid ändå, hehe. Först tänkte jag ju så att jag är uppe en stund till för att om jag matar henne senare så kanske hon vaknar vid sex, halv sju i morgon bitti istället, där fick jag så jag teg, hehe. Igår söndag så var vi en sväng på dagen hos Jonas föräldrar och fikade och sen tog vi en promenad ner till byn för att kolla in årets julmarknad. Gick igenom allt på ungefär en kvart och sen vände vi hemåt igen. När vi kom tillbaka till Jonas föräldrar så hade jag förfrusit mina tår, var så jäkla kallt och jag är ju lika dum varje år och går i gympaskor. Nästa gång jag är i stan ska jag köpa mig ett par ordentliga vinterskor. På kvällen hälsade vi på hos mina föräldrar och där blev vi bjudna på middag. Julskinka och potatismos, såååå gott! En riktigt mysig och "julig" helg har vi haft. 


Nej nu har min dam bajsat klart här, dags att byta blöja. Hoppas ni får en mysig lucia, sköt om er. Kramar!

Inga kommentarer: