tisdag 9 februari 2010

Tisdags mys!

Hej allihopa! Hur har eran dag varit?

Idag ringde mitt alarm 05.15, som en zombie gick jag upp, fixade iordning mig och begav mig sen till jobbet. Var på plats på jobbet 05.50, tio minuter för tidigt, som vanligt. Har en tendens att alltid vara för tidig, vart jag än ska och vad jag än ska göra. Förstår mig inte på folk som kommer för sent jämt, en gåta för mig. Dagen på jobbet var bra, vi fick oss några goa skratt, får passa på att glädjas åt allt sånt nu när det bara är 2 veckor kvar med hela gänget. Åsa som är så snäll ställde upp och klippte mig idag, vi toppade bara, men skönt att få undan allt det slitna. Så ett stort tack till dig gumman. 14.30 var arbetsdagen slut och bara att åka hem. När jag kom hem så fick jag ett ryck, ställde mig direkt i köket och började baka. Om jag slagit i huvudet? Ja man kan ju börja undra. Ett sånt sug som jag haft efter chokladmuffins idag har jag aldrig haft. Är nästan så jag skäms, men ska inte ljuga för er, jag har redan vräckt i mig 3 stycken muffins. Som det känns nu så kommer jag nog äta några till ikväll. Får bli ett litet kvällsfika sen med en varm kopp te.



 
En gammal tesil som jag hittade på loppis i somras.
Visst är den söt?


Nej är nog dags för kvällsfikat nu,
mina chokladmuffins ropar på mig :)

Ta hand om er så hörs vi imorn.

2 kommentarer:

LIVET MED MAT sa...

Skicka hit en sån där god muffins till mig, tack! :)

nickiwindh sa...

Skall bli gumman :)