måndag 1 februari 2010

Sanning eller lögn?

Trött, tröttare, tröttast på rykten!

Hur kan det komma sig att rykten sprids så fort?
Hur uppkommer dom?
Alla skvallerkärringar och gubbar där ute, ge er för fan!
Finns säkert folk som älskar att skvallra så mycket så de sitter och ljuger ihop något bra, ringer till sina bekanta, knackar på hos grannen och sen är det igång.

Förlåt om jag är gnällig men stör mig faktiskt som tusan på detta, det är en nackdel när man bor i en liten kommun som jag gör, rykten sprids hur fort som helst och sen känner alla varandra, vet var man bor, jobbar osv. 



Det fordrar många goda handlingar att skapa sig ett gott rykte, och endast en dålig handling att förlora det.

Tack för mig!

6 kommentarer:

Hanna sa...

Vad har hänt?

nickiwindh sa...

Inget allvarligt, du behöver inte oroa dig gumman. Bara stör mig på rykten i allmänhet.

Anonym sa...

Bra skrivet babe.

Hanna k sa...

rykten är hemska, så tråkigt är det.. usch! borde utrota rykterna... Ses vi på onsdag? första fotbollsmötet då =)

nickiwindh sa...

Jo de är ju det. Jag ska försöka hinna till mötet, jobbar kväll på onsdag, så måste åka ifrån jobbet då, men det löser sig om mötet inte tar allt för lång tid.

Hannis sa...

det börjar ju halv 7 och håller på i 90 minuter stod det, =) hoppas du kan iaf, för då ses vi där :)