fredag 19 februari 2010

Friday!

Hej!

Blev tyvärr inget inlägg igår kväll heller, blev bums i säng igår också, helt slutkörd! Verkligen jätte kul att ha mycket folk i simhallen det behöver vi i dessa dystra tider. Första gången på länge som jag jobbade en torsdag kväll, vilket var trevligt, då fick jag träffa Dykarklubben igen, var ett bra tag sedan. De har också tappat en hel del medlemmar, måste nog vara pga att folk tror att simhallen är stängd nu när Träningsverket har gått i konkurs. Så för er som trott det så är det inte så utan de kör på som vanligt tisdagar kl 18 och torsdagar kl 20. För er som är intresserade så kan ni höra av er till Magnus Roslund som har hand om alla dykargrupper. Igår var vi i personalen med i Jönköpings Posten, handlade om hur vi känner i den här situationen och hur viktigt det är att ha en simhall i kommunen. Friskvård från 0-100 år, simskolor, livräddning, isvett, badvett, båtvett osv. Vi behöver det mer än någon annan kommun med så många sjöar runt omkring, hoppas verkligen kommunen tar sitt förnuft till fånga och fattar detta.

Tidningsutklippet

Nej nu till något mycket trevligare, det är ju fredag igen, och det betyder fredags myyys! Jag och Jonas ska vara hus/hund/häst vakt hela helgen ute hos Jocke och Berit, ska bli riktigt mysigt. Imorn kanske Choffe och Ida skulle komma ut och grilla lite korv med oss, låter kanske konstigt så här mitt i vintern men vi får grilla inne i öppna spisen. Sen hoppas jag att det går några skräckfilmer på tv, skulle passa perfekt när vi är mitt ute i skogen, flera miiil till närmsta granne, höhöhö, nää skoja bara! Vi ska nog ta en liten tripp till Kinnarp också, gå in på Presentshoppen en sväng, de säljer Cult Design till ett litet billigare pris, vilket gör att jag åker dit lite då och då. Kinnarp ligger en liten bit utanför Falköping på vägen mellan Falköping och Ulricehamn. En mycket mysig väg som jag kan rekommendera för er som åker motorcykel, då måste ni stanna i Blidsberg och ta en fika. Vad ska ni göra i helgen förresten? Hoppas i alla fall att ni får en toppen helg, vad den än har att erbjuda. Ta hand om er.

Massa kramar

4 kommentarer:

Hanna sa...

"Vi hade inget val, säger Nicki Windh." Vilken dramatik!!! :) Tänk att man känner två lokalkändisar nu, både du och Hinas i jp på bara någon vecka! Låter som att ni kommer få en mysig helg, även om skräckfilm i ett stort hus på landet kanske inte är riktigt min grej! Hehe.. Ha det fint och hälsa Jonas. Kram!

nickiwindh sa...

Hej gumman!
Jag vet, "sikken" dramatik!
Ja nu är vi lokalkändisar bägge två, hehe :)
Vad ska du göra i helgen då?
Puss

Sandra sa...

Haha...nu när vi är lokalkändisar tror du vi kan tjäna pengar på bloggen då?! ;)

Nicki sa...

Ja man kan ju alltid hoppas! :)