måndag 8 februari 2010

Ny vecka!

Hur har eran helg varit?

För min del blev det jobb på fredagen, jobb på lördagen, men sen på lördags kvällen bar det iväg in till stora staden och lite födelsedagsparty hos Daniel. En toppen kväll med andra ord! Han med lite hjälp av sin trogna kompanjon David hade fixat ihop goda snittar, bål och annat "myspys". Sen tog vi taxi till Åtta glas där blev det mingel i baren och även lite dans. Sen ringde Sebbe, då mötte jag upp honom utanför Åtta glas. Sen gick han, jag, Jonas, Jimmy och Angelica till kebabbaren och käkade lite. Sen hälsade John Blund på, bara att gå hem och lägga sig. Söndagsmorgonen bjöd på Melodifestival repris, jag och Jonas hade till och med ställt klockan för att hinna upp till detta. Var väl mest min idé pga att det är det bästa på hela året enligt mig, Melodifestivalen kommer dock på andra plats för Eurovision Song Contest är det bästa! Så himla kul att den cirkusen har dragit igång nu, me like, me like! Vet att någon där ute skrattar lite smått inombords, Mama Bear brukar håna mig för att jag är ett sånt freak. Jaja, det bjuder jag på :) Blev dock väldigt besviken, gillade ingen av låtarna, hoppas det blir bättre i de andra omgångarna. Detta är på liv och död! Vi måste skicka en bra låt till Norge i maj, så enkelt är det bara. Nu ska vi allt visa dom att vi i Sverige är bäst på musik. Har jag sagt varje år och blivit lika besviken varje gång, men jag ger aldrig upp, bara att ta nya tag som man brukar säga :) Åter till min helg, på söndags eftermiddagen blev det middag hos mamma och pappa, även min bror Jesper och hans tjej Charlotte kom. Det bjöds på Ris/potatis och köttgryta, en riktigt söndagsmiddag. Sen åkte vi till mormors lägenhet, plockade ihop de sista sakerna vi ville ha och körde sedan hem detta. Ett stort tack till Jonas som hjälpte mig, uppskattar jag verkligen. Ja blev en lyckad helg för min del, hoppas ni har haft en bra helg också. Vi hörs senare idag, nu är det dags för simskola. 

Pusshej!

4 kommentarer:

Hanna sa...

Det låter som en mysig helg! Och nu känner jag mig lite avslöjad här, för du har alldeles rätt i att jag småskrattade när jag läste om dina konstiga påhitt (ställa klockan för att se melodifestival-repris????). Jag såg 1 minut av den. Jessica Andersson stod och ylade så att jag fick rysningar - av den såliga sorten! Jaja, hoppas att din vecka blir toppen :) Kram

nickiwindh sa...

Hehe!
Jag förstod detta gumman,
men som sagt, det bjuder jag på :)
Hur var din helg?

Hanna sa...

Min helg har varit bra! Var som sagt på myskväll hos Sabina i fredags. I lördags var vi ute och åt middag med hennes kille och en kompis till honom. Sen har jag varit duktig och tränat lite också :)

nickiwindh sa...

Tränat på en helg?
Nu fick jag ångest långt in i ryggmärgen.
Vad duktig du är, jag har inte tränat sen 1/2.
Hamnat i en svacka.. suck!