måndag 15 november 2010

Ny vecka

Vaknade idag av ett jätte skrik, aldrig hört Nelli skrika så högt. Tror att det är magen som spökar på henne, har inte riktigt lärt mig alla skriken ännu, jag vet när hon är hungrig men sen har jag inte riktigt lärt mig att skilja de andra skriken åt ännu. Hon har inte ätit ordentligt sedan 4 i natt, har försökt mata henne hela förmiddagen men hon bara gallskriker så fort jag försöker ge henne bröstet. Nu ligger hon i soffan bredvid mig helt utmattad av allt skrik. Stackars lilla tjejen! Jag har köpt Sempers magdroppar men har inte vågat prova dom ännu, har läst en hel del om dom på internet och det är både negativa och positiva saker folk skriver om dom. Känns faktiskt lite otäckt att ge henne något som hon aldrig fått innan, likadant känner jag med ersättning. Jag har så himla mycket mjölk så jag får jätte ont i brösten och sen läcker jag överallt, det är faktiskt jätte jobbigt. Känns som att det hela tiden snackas och är så synd om dom som har för lite mjölk men jag kan faktiskt tillägga att det är jobbigt att ha för mycket mjölk också. Inte bara för min egna del utan för Nelli också, mjölken rinner så fort så hon hinner knappt äta, sväljer jätte mycket luft och spyr upp hälften ungefär varannan gång hon äter. Så jag hade tänkt att börja ge henne ersättning en gång om dagen men jag har inte vågat ännu, tänk om mjölken helt plöstligt lägger av helt, skulle aldrig förlåta mig då! 

Någon där ute som provat Sempers magdroppar? Hur upplevde ni dom? 



Sen undrar jag också om det finns någon där ute som har haft samma problem som jag med för mycket mjölk. Gav ni ersättning någon/några ggr per dag för att minska produktionen eller hur gjorde ni? 

Ja ungefär såhär känns det, har mjölk så det räcker åt halva Mullsjö, haha :)

Nej måste återgå till min dotter nu, hör hur det smäller i rumpan på henne, ska byta blöja och försöka mata henne igen. Massera magen kanske kan hjälpa lite också. Ja herregud, man är verkligen nybörjare, märks det eller? :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

DU KAN PUMPA UT O GE I FLASKA. KAN HJÄLPA

nickiwindh sa...

Frågade bvc om det och de varnade lite för det pga att om jag pumpar så ökar min mjölkproduktion ännu mer och då får jag ett ännu större problem.

Anonym sa...

Pröva att "mjölka" ur för hand innan matning så att maten inte kommer så fort! Ett tips bara...

nickiwindh sa...

Ja det kan jag ju prova, då sprutar nog inte bara mjölken ut för när jag matat henne ett tag så brukar det lugna ner sig, oftast iaf, tyvärr inte alltid.

Sherlock sa...

Jag hade rätt mycket mjölk oxå, men barn och mjölk anpassar sig efter varandra.. Tror du kan strunta i ersättning om du inte känner dig hundra trygg med det. Ni är i anpassningsstadiet, eller hur man ska kalla det.. ;)

http://www.google.se/imgres?imgurl=http://3.bp.blogspot.com/_p3gIKwNGOEo/S7cIhZ-Mo3I/AAAAAAAAA9w/hQubIBWIpvY/s1600/CIMG2055.JPG&imgrefurl=http://nelly.tp.se/2010_04_01_archive.html&usg=__nHvt6f0egC1phpOMYJeIFSfgZ_g=&h=1600&w=1200&sz=132&hl=sv&start=1&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=-hszxS5KX6e5MM:&tbnh=150&tbnw=113&prev=/images%3Fq%3Dkolikgreppet%26um%3D1%26hl%3Dsv%26sa%3DN%26tbs%3Disch:1
"Kolikgreppet" håller i famnen, liggandes på magen, med ena handen masserar man lilla magen..

Sherlock sa...

http://3.bp.blogspot.com/_p3gIKwNGOEo/S7cIhZ-Mo3I/AAAAAAAAA9w/hQubIBWIpvY/s1600/CIMG2055.JPG

ska se om denna länken funkar.. googla kolikgreppet annars om du vill se bild..