söndag 14 november 2010

I'm back!

Hej på er där ute i bloggosfären! 

Orsaken till att jag inte varit här på ett tag är att vi bytt från mobilt bredband till trådlöst bredband. Kändes sisådär roligt när vi precis köpt ny dator att inte få använda den, men den har väntat så snällt på mig och nu får vi äntligen umgås igen. Var så länge sedan jag skrev så kommer knappt ihåg hur man gör, vart ska jag börja liksom? Jag kan ju börja med att säga att min lilla familj mår bra, Nelli växer så det knakar här hemma. När vi var nere på bvc sist var hon 3 veckor och då vägde hon 3255 gram och hade växt hela 4,5 cm. Så här går det undan minsann, kan knappt fatta det, nu är hon som en normalstor nyfödd bebis, fast hon är 4 veckor. Så idag ska vi fira både fars dag och Nellis 4 veckors dag. Pappa Jonas fick ett paket av Nelli innan, det innehöll en body där det stod I LOVE DAD och ett fint kort där hon hade skrivit så fint att hon älskar sin pappa väldigt väldigt mycket. Inte illa för en som bara är 4 veckor va? :)

Igår kväll var vi på 80 års kalas på MSOK, Bengt har fyllt 50 år och Stefan har fyllt 30 år. Det bjöds på god mat och dryck och väldigt trevligt sällskap. Det bjöds även på en hel del aktiviteter och mycket skratt. Jag och Nelli tittade på och vi som var nyktra den kvällen fick se en rolig show, gud vad kul det är att titta på fulla människor. Att man ändrar sig såpass mycket både i kroppsspråk och tal. JAG SKA ALDRIG MER DRICKA! Nej skoja bara, klart man ska bjuda på sig själv ibland.

Idag får vi besök av Ida, Choffe och Sebastian, de ska träffa Nelli för första gången. Blir lite fika och säkerligen en liten promenad också. Senare idag ska vi även hälsa på hos svärfar och far och fira dom lite på denna underbara dag. Är ju som sagt bara farsdag en gång om året så tycker att alla som har möjlighet ska åka och hälsa på sina pappor, om man inte har möjlighet till detta så lyft luren och slå en liten pling.

Nej nu piper Nelli här, dags för lite käk och sedan ett blöjbyte, vår lilla dam har släppt sig lite här!
Gnälli, Smelli, Nelli!

Ta hand om er så hörs vi. KRAM!


Nyfikna Nelli!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh vad kul! älskar din blogg och du har en såå söt bebis!

nicki sa...

Tack så jätte mycket :)
Har du ingen blogg, tänkte kolla vem du var, det står anonym nämligen.