fredag 19 november 2010

Bvc besöket

Ja nu är jag hemma igen efter mitt besök på bvc. Först kan jag ju berätta att jag troligtvis har åkt på mjölkstockning, jäkla skit! Jag ska ta ipren, värma vetekudde, massera lätt mot bröstet och amma Nelli på det onda bröstet först. Kan knappt röra vid bröstet och hur ska det gå när Nelli ska äta där och sen att jag även ska massera lite lätt, usch kommer nog att komma några tårar idag. Om det inte blir bättre under helgen så ska jag ringa amningshjälpen i stan och se om de kan hjälpa mig. För om man avvaktar för länge med mjölkstockning så kan det bli en bröstinfektion och då får de behandla med antibiotika. Det positiva är att det känns som att febern har gått ned lite, skönt! Halsen värker inte alls lika mycket och huvudvärken försvann efter att jag knaprat lite piller.

Sen kollade de på Nellis navel också och jag hade rätt, den har inte läkt ihop. Så hon lapiserade den och skickade med mig någon sprit hem som jag ska tvätta med 4ggr/dagen. Sen det otäcka är att om det blir rött så måste jag ringa barnakuten direkt för då har det blivit en infektion. Hon menade på att om spädbarn får en infektion så kan det tyvärr gå riktigt illa och snabbt dessutom. Så nu är jag lite lagom nervös och rädd!

Kramar den nervösa och rädda morsan!

6 kommentarer:

Sara sa...

Tråkigt att höra gumman men det kommer att ordna sig ska du se! KRAMAR

Sherlock sa...

Men det sköna är väl att du vet att du måste ringa.
Jag skulle inte ringa barnakuten för att det blivit rött om jag inte blivit tillsagd om det.

Hoppas det släpper!! Isch..

malin sa...

svar: alla har verkligen såå olika amningssituationer. det hade ju varit kanon om du kunde ge mig lite. då hade det varit lagom mkt hos både dig och mig!! =)

jag tycker också det tjatas så mkt om dittan och dattan. man ska köra sitt eget race precis som du säger.

tack förresten för komplimangen. har funderat länge på lugg men inte vågat heller. jag ser alltid likadan ut. men nu så tog jag risken!! =)

och du... vi har lapiserat millas navel också. den var liksom inte läkt än! och hon är snart 7 v. men nu så är det på gång..

ha en bra helg!! puss och kram malin

Nicki sa...

Har ni också gjort det? Höll på att skriva gud vad skönt, är inte riktigt så jag menar men var skönt att höra att någon annan har gjort det.
Ska ner på tisdag igen och lapisera en gång till för det var såpass mkt som inte läkt ihop. Så blir att tvätta rent nu hela helgen och hoppas på att det inte blir en infektion, för hon på bvc skrämde verkligen upp mig. Känner mig betydligt lugnare nu :)
Tack tjejer!

malin sa...

a-derma heter den krämen från apoteket.

Nicki sa...

Thanx! Får se om jag köper den, är en sån person som ofta köper en massa krämer och sen blir det stående i skåpet oanvänt. hehe