måndag 22 november 2010

Insnöade

Jag och Nelli är insnöade!

Det kliar i fingrarna för jag vill gå ut och skotta men får ju inte det pga kejsarsnittet. Får lite panik på det där med att man inte få lyfta mer än Nellis vikt men hur ska det gå ihop liksom. När man handlar väger det oftast mer än 3,5 kg och när man ska ta med Nelli så måste man fixa med vagn, babyskydd, skötväska och helt plötsligt så har man lyft en hel del. Det enda sättet att undvika tunga lyft är ju att pappan är hemma eller att man har en hjälpreda och det funkar ju inte. Ibland slarvar jag och lyfter tunga saker ändå, man kan ju inte vänta hela dagen med vissa saker. Hur upplevde ni den första tiden hemma? Jag känner mig helt hopplös, känns som att man inte får göra något, förutom att knipa. Där måste jag vara ärlig och säga att jag slarvat hur mycket som helst, läste på en sida att man skulle knipa 3 ggr/dag, vem kommer ihåg det? Jag kniper en gång varannan dag typ, sen vet jag inte om jag kniper rätt heller. Hur noga ni? Har ni fått några problem i efterhand? 

Nej ska se om jag kan ta mig ut och hämta posten i alla fall, sen ska jag börja förbereda maten. Idag blir det köttgryta och ris, där hoppas vi självklart på en succé. Nä posten ropar på mig där ute i brevlådan, hej med er.

2 kommentarer:

Sherlock sa...

Hämta posten?? :O Vi har inte fått någon idag... Och det plogades nog inte förrän vid 2..
Jag har skottat i 2 h, fast en timme åt gången. Tor börjar frysa om fingrarna sen..

Jag var rätt rastlös första tiden hemma, de första 4 månaderna... Innan Tor började samspela ordentligt. Men jag kunde ju sy iaf, så det gjorde jag :)

Nu bör jag inte skotta snö heller, men man får ju känna efter hur mycket man klarar utan att skada sig eller få ont.
Resten få gubben ta..

Nicki sa...

Nej upptäckte detta, ingen post! hehe :)