onsdag 17 november 2010

Mysdag!

Ja som ni kanske förstod av det förra inlägget så är Nelli redan 1 månad gammal, tiden bara rusar iväg. Idag har jag, Jonas och Nelli haft en riktigt mysig dag tillsammans. Myst framför tv:n, gått promenad, lagat middag, fikat och nu åkte Jonas iväg till affären för att köpa en massa frukter så vi kan göra en god fruktsallad. Har märkt att man äter en hel del när man ammar och är mammaledig. Sen när man umgås med vänner osv så blir det alltid att man fikar. Har bara 2 kg kvar sen är jag nere i samma vikt som jag var innan jag blev gravid. Varken orkar eller kan göra så mycket just nu pga att jag inte får träna ännu för snittet. Längtar som tusan tillbaka till fotbollen och få träffa alla tjejerna igen. Längtar också att få ge mig ut och springa igen, kommer vara skit jobbigt i början innan jag fått upp flåset igen men sen när man fått tillbaka den gamla formen så är det så himla skönt att ge sig ut och springa. Få koppla av och få en stund för sig själv!

Sitter och tittar på kläder också, ska ge mig in en snabbis till stan imorn för att köpa lite nya kläder. Får inte på mig ett par enda av mina gamla byxor, Nicki har fått höfter för första gången i sitt liv så hon måste köpa en helt ny garderob, hum! Så Nelli ska vara en sväng hos mormor imorn när jag stressar fram och tillbaka till stora staden. Nej nu skriker tösen här, matdags.

Nelli myser med sin kompis!

Hörs av!
KRAMAR!

4 kommentarer:

Hanna sa...

Grattis Nelli på 1-månadsdagen! ;) Snart kommer jag och hälsar på igen, om ni orkar med mig! Puss och kram

Nicki sa...

Tack Hanna!
Klart vi orkar med dig, alltid, det vet du! :)

Anonym sa...

Grattis lilla Nelli, förresten är den bilden på Nelli en kopia av en bild jag har på Cali nånstans..:) love T

Nicki sa...

Hehe, ja nu när det säger det så, de är faktiskt rätt så lika, hehe :)