måndag 1 november 2010

1:a dagen själva

Hej på er!

Idag började allvaret, första dagen som jag och Nelli var helt själva här hemma. Pappa Jonas har nu varit ledig sina 10 dagar och fick bege sig till jobbet tidigt i morse. Det har funkat kanon hela dagen, kan nog bero på att vi sovit gott i natt. Nelli vaknade första gången i natt vid 02.30 och sen vid 06.40 i morse och sen sov vi ända till 9.30, så SKÖNT! Vid varje matning så är vi vakna i ungefär 30-40 minuter, ibland tar det längre tid, då får jag hjälpa henne att äta ordentligt. Hon har lite svårt att ta tag ordentligt, någon mer som haft samma problem? När hon väl fått tag så äter hon som bara den, suger som en liten blodigel. Finns det några knep på hur man ska få det att funka varje gång? Har läst en massa och kollat på en del videor men blir inte ett dugg klokare. Känns bäst att få tips ifrån någon som kanske är i samma sits. På onsdag ska jag och Nelli ner till BVC och då återstår att se om hon har ätit och fått i sig tillräckligt med näring.

Nej ska sätta mig i soffan nu och mysa med min familj nu när vi är samlade alla 3!
See ya!

1 kommentar:

Sherlock sa...

Just hittat hit, och antar att du ammar..?
Mitt tips är att se till så att hon ligger lite ifrån bröstet, så att hon måste lyfta haken för att få tag. Då är det lättare för dem att få till det rätt :)