torsdag 25 november 2010

Rastlös

Fortfarande insnöade!

Ja det fortsätter att snöa, och nu har det kommit 51cm snö enligt smhi. Sitter här inne i värmen och kikar ut genom fönstret och längtar redan efter våren och värmen, kunna gå ut utan en massa krångel och tjocka ytterkläder. Måste köpa mig ett par termobyxor så man slipper bli kall och blöt varje gång man ska gå ut, sen är det ju alltid bra att ha, framförallt till nästa år när man ska ut i snön och busa med lillan.

Funderar lite på hur jag ska göra imorgon, ska fika på kyrkans hus med Sara och hade ju tänkt gå ner dit men hur i hela friden ska man kunna dra en barnvagn i denna snön. Iof så blir det ju ett riktigt bra träningspass men lär ju dö efter halva vägen.

Ser fram emot att gå på min efterkontroll och kolla så allt är okej, vill få klartecken på att få börja leva mitt liv fullt ut igen och börja träna. Utan min träning så känner mig inte riktigt som Nicki, inte den gamla vanliga Nicki i alla fall. Diskuterade detta på bvc sist och hon små skrattade lite och sa att det är jätte bra att jag längtar tillbaka till träningen men att jag kommer märka att det inte finns lika mycket tid till det längre. Självklart förstår jag ju det men t.ex. en fotbollsträning på 1 1/2-2 h borde jag väl få tid till 1-2 ggr/veckan? Jonas som jobbar 7-16 varje dag tycker ju bara det är kul och mysigt att få vara lite med lillan. Självklart blir det ju krångligt så länge jag ammar men när jag ammar så kommer jag nog inte kunna träna fullt ut ändå, gör så ont i brösten och kan inte ens tänka mig hur det blir när jag springer och hoppar, ajajaj! Så får väl drömma mig bort till fotbollsplanen så länge, en solig dag, det luktar nyklippt gräs och jag ser ut som en liten semla för mitt leende är så stort.

Ja vad ska man hitta på en torsdag som denna..!? Sitter här rastlös i soffan och känner att jag har gjort så lite de här dagarna så har inget att skriva om på bloggen. I vanliga fall så skriver man om vad som hänt under dagen men nu händer ju ingenting. Känns ju lite tråkigt att skriva om att jag och Nelli vaknade vid kl 07.45, ammade henne, rapade henne och bytte blöja. Sen ammade jag henne, rapade henne och bytte blöja. Hann med lite lek däremellan, ett litet leende också, sen börjar vi om igen, amma, rapa och byta blöja. Inget vidare att endast läsa om det va? haha :)

Nej nu piper hon här är väl dags för amma, rapa och byta blöja på min lilla ängel igen ;)

4 kommentarer:

Sherlock sa...

Har du ingen bärsele eller sjal då? Det och sambons jacka (som förhoppningsvis går om både dig och henne) så är hon i tryggt förvar... Vet inte vilken del av mullsjö du bor, men barnvagn är avancerat till och med på de plogade vägarna.. :) Tack å lov är min så stor att han åker pulka, men det är tungt som f*n för mig, höggravid och oplogade vägar. Men jag kan inte bära honom, han orkar inte pulsa själv och vagnen är inte ett alternativ..

Nicki sa...

Jo har en bärsele men känns lite dumt att gå ut med den i detta vädret, eller? Har inte ens haft en tanke på det, skulle ju kunna funka iof. Tänk om man halkar och ramlar eller något, nää usch! Det går ju inte. :/

Sherlock sa...

Det är sällan man ramlar på magen när man halkar... Men risken finns såklart.

Nicki sa...

Jag tog bilen, vågade inte ifall att jag skulle ha ramlat! Skulle aldrig förlåta mig själv då!