onsdag 3 november 2010

BVC


Idag var jag och Nelli nere på BVC för första gången sedan hembesöket. Jag är så stolt över min lilla tjej, hon hade gått upp till 2888 gram, vi närmar oss 3 kg, så skönt! Känns som att när man kommit upp över 3 kg så behöver man inte vara så jätte orolig längre. Är så glad att min lilla tjej äter och får i sin näring ifrån sin mamma, jag kan nog vara lite stolt över mig själv också :)

Idag sitter jag som på nålar här hemma, tänker på Jocke och Berit som kanske får en liten bebis idag, jag är så himla nyfiken. Väntar på att någon ska höra av sig så man får veta hur det går, men jag förstår att de har fullt upp. Tänka sig att lilla Rasmus ska få ett litet syskon, ska bli kul och se hur han reagerar. Det kommer bli hans lilla ögonsten, som han kommer ta hand om, leka med och lära en massa hyss, hehe :)

Annars idag så händer ingenting, jag varvar att sitta vid datorn eller titta på tv och Nelli varvar att sova, äta eller bajsa/kissa. En helt vanlig dag med andra ord! Vi längtar såklart efter pappa, så tråkigt när han är borta hela dagarna, så längtar som bara den efter helgen nu. Då kan även han ta lite nattskift så mamma får sova lite mellan matningarna. Jag ska absolut inte gnälla för Nelli är så himla snäll, hon äter oftast sista kvällsmålet någon gång mellan 21-23 och sen sover vi till 3 på natten, sen somnar vi om och sen vaknar hon vanligtvis vid 6 på morgonen. Då går pappa till jobbet och vi somnar om och vaknar runt 9-10. Så visst får mamma Nicki sömn, men ändå är det lite små jobbigt när man ska mata, byta blöja och rapa mitt i natten, man går runt här som en zombie. Inte undra på att man har påsar under ögonen nu förtiden, haha!

Tänkte kolla med er där ute hur ni gör med era små, sover de i egen säng eller sover de hos er i sängen? Nelli har fått en vana att sova mellan sin mamma och pappa och visst är det jätte mysigt nu men om ett tag när hon blivit större så hade det ju varit skönt om hon kunde sova i egen säng och kanske även i sitt egna rum. Har ni några knep på hur man ska gå till väga? Känns så hemskt när hon skriker som bara den när man lägger henne i vaggan och sen när man lyfter upp henne och lägger henne i våran säng så somnar hon direkt. Så det är ju sällskapssjuk hon är! Jag har provat att vagga henne, lägga ena handen vid sidan om henne, prata med henne men inget verkar hjälpa. Visst somnar hon ibland men det är mer av utmattning av allt skrik och jag har varken tålamod eller hjärta att låta henne ligga och skrika. Hur gör/gjorde ni?

Nej ska fortsätta tvätta nu, guuud vad man tvättar när man har barn! Haha :)

Kramar!

4 kommentarer:

Monica sa...

Jag sitter också och bara väntar och väntar på det där telefonsamtalet!! Hoppas vi inte behöver vänta alldeles för länge :) Och Rasmus kommer bli den bästa storebrorn i hela världen. Han längtar också efter bebis sa han när jag träffade han idag. KRAM!

LIVET MED MAT sa...

Dom säger att barnen kan ligga i sägen/rummet till dom är 4 månader, då spelar det ingen roll. Men sen är det bra att vänja dom vid eget rum, annars kan det bli svårt senare.

Molly sov hos oss på nätterna första månaderna, både i sin egen och vår säng. Men jag hade en säng även i hennes rum, så där fick hon sova på dagarna från det att hon var nyfödd, så därför var det inte svårt för henne att sova i eget rum på natten när det var dags!

malin sa...

jag har också milla i våran säng. när johan jobbar på natten så får vi mkt plats båda två. ibland ligger hon i liften.

men på dagen sover hon i liften till vagnen eller på ett täcke på golvet.. och ibland i famnen.

det går nog bra att vänja dem vid sin egen säng sen! bara man inte ger upp!

kram

Nicki sa...

Okej 4 månader då alltså, skönt! Då behöver jag inte oro mig för det än. Nelli sover i sin vagga på dagarna och vi har hjul på den så hon sover ibland i vardagsrummet, ibland i köket osv. Kanske ska lägga henne i hennes säng på hennes rum som ni gjorde med Molly, så hon vänjer sig. Som du säger Malin så får man inte ge upp. TÅLAMOD! :)

Förresten Angelica jag såg snoppen :) Hihi :) Så kul! Nu fattar nog en del ingenting här, hahaha ;)