måndag 29 november 2010

Min helg

Hej!

Som ni kanske märkt så har jag varken haft tid eller lust att blogga något denna helgen. I fredags var det mys hela dagen, dagen började med fika på Kyrkans hus med Sara, på eftermiddagen kom Åsa, Petra och lilla Nea på besök och på kvällen blev det mys med min underbara lilla familj. Idol, pizza, gotte och myspys stod på menyn.

I lördags så på började jag med lite julpyssel men kom inte så långt för jag tappade gnistan helt enkelt och då är det ingen idé, blir bara pannkaka av allt då! På kvällen åkte jag, Jonas och Nelli hem till min mamma och pappa där vi käkade lite och kollade på Så mycket bättre tillsammans. Jag hoppas verkligen ni inte missat det programmet, det är så himla bra. Går på lördagar kl. 20.00 precis lagom efter lördagens middag när man satt ner "räva" i soffan för att koppla av. Om ni missat det så går det säkert att kolla på tv4play.

Igår/söndag så hälsade vi först på hemma hos Jonas föräldrar där även Jocke, Berit, Rasmus och Maja var för att duscha och tvätta lite. De stackarna har varit utan vatten i över 2 veckor nu, tycker så synd om dom. De ggr som vattnet varit avstängt för mig så får man lite småpanik efter bara ett dygn, går och drar i kranarna även fast att man vet att det är avstängt, man är ju "tametusan" knäpp ibland. Igår kväll så skulle Jonas hjälpt pappa att skotta av taket men de avstod då det blåste så mycket, ville inte riskera att ramla av taket.  

När vi kom hem igår kväll så började jag med lite julpyssel, fick upp lite smått och gott i lagom tid till 1:a advents kvällen. Bättre sent än aldrig som man brukar säga! Mitt i allt så fick jag tyvärr säga farväl till min favorit tomte, han föll i golvet stackarn. Här kommer lite bilder på det som "Klant Nicki" inte tappade i backen, hehe :)












Idag ska jag och Nelli försöka oss på att gå med barnvagnen ner till vårdcentralen i snön, vi ska nämligen till bvc igen och kolla hennes navel, vikt osv. Återkommer senare idag med lite uppdatering, ta hand om er så länge. KRAM!

6 kommentarer:

Maja sa...

Nämen Nicki!! Nu snöar det ju på bloggen också!! Tror du börjar gilla snön ;-)
Hälsa kusin-vitamin!!

nickiwindh sa...

Ja man kan ju nästan börja tro det! Börjar vänja mig allt mer och mer, men gilla är ett starkt ord, hehe. Tänkte mest få lite julstämning är på bloggen ;) Kusin vitamin hälsar tillbaka ;)

Hanna K sa...

Vad fint du har julpyntat:) men jag skulle bara undra vart du har köpt dom där glaskåpen som du hade kort på? är typ efter jakt efter ngt sådant.. =) Kramar

Nicki sa...

Jadu Hanna, har suttit här och funderat ett tag men kan inte komma på vart jag köpt dom. Om jag inte minns helt fel så är det antingen Falbygdens Ost eller Presentshoppen i Kinnarp. Om du kollar på min lista med inspirerande nätbutiker så finns det säkert något skåp på någon av de sidorna. Kan kika runt lite och om jag hittar några skåp så säger jag till :)

Hanna K sa...

Jaaa det får du gärna göra, vad gulligt av dej nicki :)

carro k sa...

Va fint ni ser ut o ha=) Fint julpyntat me. Måste verkligen komma o hälsa på snart=)