tisdag 16 november 2010

Mini kusinerna myser

Maja & Nelli

Detta är första mötet mellan de små kusinerna, de ser ut att trivas väldigt bra tillsammans. Ser framför mig nu hur de springer omkring och busar med varandra. Är så himla kul att de föddes så tätt för jag tror och hoppas att de kommer bli väldigt bra lekkamrater. De andra kusinerna kommer ju också att leka med dom men i och med att de är lika gamla så kommer de nog ha mer gemensamt. Små busfrön!

Har idag för första gången provat Sempers magdroppar för Nellis mage har bara blivit värre och värre, hon ligger och vänder och vrider sig i plågor för att försöka få ut bajset/gaserna. I natt när jag vaknade för att ge henne nattmålet så låg hon och tog i så hon såg ut som en tomat, tycker så synd om henne så jag hoppas verkligen att dropparna kommer att hjälpa. Har dock läst att det kan bli lite värre i början när man använder dropparna så är väl bara att härda ut ett par dagar. Nu ligger hon så snällt och sover i sin vagga, lilla gumman!

Nej ska återgå till hem till gården nu, mitt favorit program. JAA det är okej att mobba mig lite nu men jag älskar det, har följt det sedan jag var 14 år typ.
Hej med er!

7 kommentarer:

Sherlock sa...

Min sons kusin är två månader äldre, och de kommer varandra närmare och närmare, jätteroligt att se!
Dock kommer det ju skilja ett år på dem i skolan sen..

Hoppas det går över för henne! Hopplöst att sitta bredvid och inte veta riktigt vad som är fel, eller hur man kan hjälpa..

nickiwindh sa...

Vad kul! Verkligen jätte kul att se hur de kommer närmare och närmare varandra. Hur de delar med sig med leksaker, skrattar ihop osv :)

Jag håller tummarna för att det ska hjälpa, om det inte funkar så får man kanske prova minifom istället. Har du provat något?

Hur går det med magen? Känner du stor skillnad mot förra graviditeten?

Hanna sa...

Vilka fina kusiner :)

Sherlock sa...

Nej, vi provade inget, förutom att ringa barnakuten mitt i natten vid två tillfällen. Då slutade ungen skrika.. Så typiskt!! Men han hade inte ont i magen i tid och otid, vad jag minns..

Ja, jag känner stor skillnad, förra gången mådde jag utomordentligt bra och hade finare hy och hår än vanligt..
Nu har jag finnar och flottigt hår.. Men har inte gått upp lika mycket.. (rättelse, jag gick upp 20 kg sist, gick bara ner tio, och de tio har jag gått upp igen nu- fast över längre tid :P) Halsbrännao ch foglossningsbesvär, och trötthet i perioder som är längre och mer ofta än sist.. så visst är det skillnad!

Monica sa...

Fina tjejer det där :) Tror nog också dom kommer ha väldigt kul ihop! Rasmus lär ju lära dom några hyss iallafall. Hoppas magen blir bättre snart. KRAM!

Sandra kusin sa...

Vi kör med minifom och tycker det hjälper! Idun hade också svårt att få ut gaserna, hon tryckte och knorrade massor innan... vad jag har förstått det så hjälper minifom mer mot gaserna och semper gör att magen fungerar bättre... men det är nog olika från barn till barn.. hoppas ni hittar nåt som funkar! vore roligt att ses nån dag också! ;)

Nicki sa...

Sherlock:
Är rätt konstigt att det kan vara så olika, ena gången så mår man toppen och andra gången så mår man piss. Är ju skönt att man får ut något av det hela, det finaste i världen, sitt barn!

Monica:
Ja Rasmus lär ju lära dom ett och annat hyss, hehe :)

Sandra:
Jag provar semper först och om det inte hjälper så tänker jag prova minifom också. Fast tycker nog att det är lite bättre i magen redan, hon tar inte i för kung och fosterland längre. SKÖNT! :) Ja klart vi ska ses, vilken dag var det de hade öppna förskolan för de små i habo? Tisdagar sa du va? Om vi ska ta det nästa vecka kanske? :)