tisdag 30 november 2010

Igår & idag

Ja idag har Nicki lite träningsvärk och orsaken till detta är en promenad ner till bvc. Jag nästan skäms när jag säger det men hela kroppen värker på mig. Hade tid på bvc igår och bestämde mig för att jag minsann skulle gå ner och vara duktig, trots all snö. Det gick jätte bra både dit och hem, men det var ju rätt så tungt upp för alla backar i snön, men jag fixade det, nästan lite stolt över mig själv. När jag vaknade idag och skulle upp ur sängen så kände jag att det stramade både här och där. Träningsvärk i bägge benen och framförallt i "räva". Måste dock erkänna att det känns riktigt gött, äntligen har man gjort något så kroppen fått jobba lite.

Nu väger lillpluttan 3900 gram, så hon växer som bara den. Sen hade naveln läkt ihop jätte fint sa hon så nu behöver vi inte oroa oss för det något mer. Nästa gång vi ska ner är den 15:e december och då blir det en läkarkontroll. Ska bli lite spännande att se hur det går till i och med att jag missade det på BB när jag höll på att dö av smärta och illamående. Var väl lika bra det iof, har hört att det kan vara jobbigt att se när de drar så i de små liven. 

Idag har jag besökt min kusin Sandra i Habo, vi tog en tripp till öppna förskolan med våra små och sjöng lite sånger och fikade. Var riktigt mysigt, och Nelli sover som en stock nu, hon blev helt slut av alla intryck. Så för er som har småttingar där hemma så kan jag rekommendera att gå till öppna förskolan för spädbarn, det är på tisdagar mellan kl 10-12 i Habo. De flesta barnen var väl ungefär ett halvår och de satt upp och lekte med leksaker medan Nelli och Idun låg och kikade på, hehe. Jag har aldrig sett Nellis ögon så stora, hon spanade in allt och alla där inne. När vi sjöng så höll jag henne i min famn och dansade runt med henne och då log hon och såg jätte glad ut. Så söt!

Sysslingarna Idun 4 veckor och Nelli 2 veckor

Nej nu ska jag förbereda lite i köket för när Jonas kommer hem så blir det bak, vi ska baka lussebullar! Får se hur road han är utav det men sist vi bakade kanelbullar så var han med och det såg ut som att han trivdes, hehe. Vi försöker att göra så mycket som möjligt tillsammans och då får man ge och ta, för vi har ju olika intressen. Får se om jag får tid över att skriva lite ikväll, annars så hörs vi av imon. Kramar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att Habo har en egen dag för bara de små! Hade jag önskat i Mullsjö också! Söta de är sysslingarna!!

Urch.. lussekatter är så tråkigt att baka men ack så goda! =) Det enda i bakväg som Robert brukar vara med o hjälpa till! Lycka till! !

Ses imorgon på mötet! Kram/Nina

nickiwindh sa...

Ja det var verkligen jätte kul, synd att det inte finns i Mullsjö.

Vi kör på den smidiga varianten och gör dom precis som vanliga bullar fast med saffran i, orkar inte göra några krångliga katter inte, hehe ;)

Ja det gör vi! Kram!

Nina sa...

Ett tips på lussekatter är isådanafall att kavla ut som en vanlig bulldeg, smeta på smör och hyvla över vit choklad, Nam Nam =) /Nina