tisdag 2 mars 2010

Tisdag och strålande solsken!

Har ni lika härligt väder som jag?

Vaknade redan klockan åtta idag av strålande solsken, hur mysigt som helst. Älskar att vakna en vår eller sommar morgon av att solen skiner in genom fönstret, helt plötsligt så är man morgonpigg. På hösten och vintern så kan jag sova till 10-11 hur lätt som helst. Någon mer som känner igen sig? Solen både värmer och piggar upp oss, så varför bor man i ett trist, grått och tråkigt Sverige? Förlåt men jag hatar allt som har med vintern att göra. Har aldrig tyckt om det, inte ens som barn. Kommer ihåg det så väl när man gick i skolan och när första snön kom så jublade alla i klassen förutom jag, jag fick panik och längtade redan efter sol och värme. Som tur var så åkte vi alltid utomlands när jag var liten, är väl kanske pga det som jag blev som jag blev. Annars idag så har jag hunnit med en promenix runt sjön med Sara, vi ska fortsätta med det nu varje tisdag eftermiddag, skönt att få lite rutin på sånt, annars blir det tyvärr aldrig av. Till lunch blev det makaroner och köttbullar, smidigt och gott. Senare i eftermiddag ska jag in till stan, på ett möte med Daniel, han har hittat på något nytt, så han ska hålla en presentation för mig, ska bli kul, spännande om inte annat. Sen ska jag hem till Jonas, blir nog film och mys. Ta hand om er så hörs vi av imorn.


Solsken och massor av snö!


Massa kramar

 

4 kommentarer:

Hanna sa...

Vi har haft jättefint väder i linkan också! Håller verkligen med om att det känns underbart att vakna när solen skiner in genom fönstret :)

Men vad betyder det där med att Daniel har hittat på något nytt? En uppfinning eller vadå? :)

Kraaam

nickiwindh sa...

Jag är lyckligt lottad och fick vakna upp av solen idag också.
Han höll en presentation om en ny vitamin/dryck och engergidryck som hette Vemma. Lät rätt seriöst men jag vet inte riktigt, de ville att jag skulle börja sälja också och det känner jag att jag inte riktigt har tid för just nu. Så det var det nya Daniel hittat på :)
Helgen den 26-28 vad gör du då? Är du hemma eller är du i Linkan?

Hanna sa...

Aha, ne sånt där tar nog en hel del tid om man vill göra det ordentligt... Jag tror att jag är hemma då. Har praktik i eksjö veckan innan så då passar det bra att åka hem (om jag inte har tröttnat). Kommer vara hemma ganska mycket framöver som det ser ut nu. Händer det något kul då? :)

Nicki sa...

Nej jag tänkte att jag skulle hälsat på dig i Linkan den helgen annars.. Men vi kan ta det en annan gång. Vill planera in det bara, vill verkligen hälsa på dig..