måndag 8 mars 2010

Förlåt mig!

Hej allihopa, förlåt att jag inte hört av mig på länge!

Vet inte varför jag inte skrivit på ett tag, har haft rätt fullt upp i helgen så har väl helt enkelt inte haft tid över. Nu har ju mycket tid över så nu kan jag skriva ett långt, långt inlägg. Hur har eran helg varit? Min helg var toppen. I fredags var det mys i Mullsjö med Jonas, vi käkade min hemmagjorda tonfisk pizza. Rör ihop 2 burkar tonfisk, 1 hackad purjolök, 1 burk creme fraiche, citronpeppar, sen lägger man det på hönebröd och häller på en massa ost och sen in i ugnen i cirka 15 minuter. Är verkligen jätte gott, tycker jag ni kan prova på. I lördags förmiddags hälsade vi på hos Jonas föräldrar på en fika, sen tog vi en tripp in till A6. Jag shoppade en ny vårjacka, 2 linnen, en väst och en ny badrumsmatta. Min gamla badrumsmatta råkade jag misshandla lite i förra tvätten. Träffade Jesper och Charlotte också, så vi pratade en stund med dom. På kvällen var vi hemma hos Choffe och Ida, det blev Soya mat och melodifestivalen. Är så fruktansvärt besviken, vad är det för jäkla låtar som går vidare i år egentligen? Som tur är så har vi ett antal bra låtar som redan gått vidare till Globen. Vem/vilka hejar ni på? Jag tror jag vill skicka Anna Bergendahl, den låten är jätte fin och hennes röst är så himla härlig. I söndags så var vi på Diamantbröllop, Jonas farmor och farfar har varit gifta i hela 60 år. Vi var på Mäster Gudmunds Källare och fick fläskfilé, potatis och dijonsås och till efterrätt blev det lingonparfait. Var riktigt mysigt att träffa Jonas familj/släkt igen, de är så himla snälla. På söndags kvällen var vi hemma hos Jens och Ellionore, vi kollade på film och frossade i popcorn och godis. Ja som sagt en toppen helg. Vad har jag då gjort en måndag som denna, vaknat, ätit frukost, jobbat och nu sitter jag här. Ska inte plåga er genom att gå in och berätta allt detaljerat, hehe. Hade varit kul annars, jag åt 2 mackor, skurade golvet i duscharna, näää förlåt, jag ska sluta nu :) Ska ta mig lite kvälle nu, ta hand om er så hörs vi imorn. Natti natti.

Lyssna gärna på min favorit i melodifestivalen:
http://www.youtube.com/watch?v=YLumPvWs4og


Massa kramar

2 kommentarer:

LIVET MED MAT sa...

Låter som en härlig helg- och god pizza :)

nickiwindh sa...

Får ni prova någon gång.
Om ni gillar tonfisk då vill säga :)