måndag 15 mars 2010

En trevlig helg!

Undrar ni vart jag håller hus?

Jag kan väl ärligt talat säga till er att jag undrar detsamma. Har haft fullt upp denna helgen också så har helt och hållet inte orkat sätta mig vid datorn och skriva. Har ni haft en bra helg förresten? Det har jag haft, i fredags så åkte jag in till Jonas, det blev mys i soffan framför tv:n till god mat ifrån Taste of Beirut. http://www.tasteofbeirut.se/. Vi brukar köpa deras grill mix, kan jag verkligen rekommendera. Vet inte riktigt vad det var med mig i fredags, var helt dödstrött. Höll på att somna i soffan hela tiden. Så Jonas fick gå och handla själv, jag orkade knappt röra mig. Tur att man har en så snäll man som ställer upp när man själv inte orkar. I lördags tog vi en tripp ner till stan, blev lite shopping, jag kan tyvärr inte låta bli, även om jag bestämt mig för att inte köpa något så köper jag något i alla fall. Någon mer som känner igen sig? Kan tänka mig det i alla fall, hehe :) Köpte lite nytt smink, en ny klänning och ett par nya byxor till sommaren. I lördags sålde även Jonas sin motorcykel till en grabb från Uppsala. Så vi var i garaget i Norrahammar och fixade och trixade, inte varje dag man är i Norrahammar inte. På lördags kvällen så kom Hanna förbi på taco och melodifestivalmys, det var en trevlig kväll, kan ni gissa varför? Jo min favorit vann :) För er som inte känner mig så väl så kan jag ju nämna det att melodifestivalen och Eurovision song contest är det bästa jag vet, verkligen en höjdpunkt varje år. Så det är lite på liv och död för min del och därför blev det en toppen kväll när Anna gick och vann. Ringde ett antal ggr så jag kan väl ta en del av äran :P Blir väl kanske inte lika roligt när mobilräkningen kommer ;) I söndags var vi först uppe på a6 och hjälpte pappa, han ska köpa nya glasögon och ville ha hjälp av oss "ungdomar" att leta fram ett par snygga bågar. Vi hittade ett par riktigt snygga, men det tog sin lilla tid, alla tyckte olika till en början, men sen så enades vi om ett par. Sen åkte vi hem till Jesper och Charlotte, det var kalas för Charlotte som fyller 31 år imorn. Stort, stort grattis till dig gumman. Det var mysigt att träffa alla i familjen/släkten igen. Fika och mycket samtal, vi träffas inte så ofta så alla hade en massa nya saker att berätta. På söndags kvällen så blev det skräckfilm och Max mat. Så en toppen helg igen. Ska sätta mig i soffan och bara slappa nu efter jobbet, imorn är jag ledig så då har jag all tid i världen att skriva på bloggen.. Hörs imorn gott folk!


 Jesper och Charlotte

 
Många kramar

Inga kommentarer: