torsdag 4 mars 2010

Jag överlevde!

Det var väl en jäkla tur!

Nu har vi skurat och gnuggat som galningar i simhallen. Orsaken till att det är lite jobbigare nu är att vår städmaskin "ångmaskinen" är trasig så nu får vi gå och gnugga bort all skit med städborstar. I alla skrymslen och vrår där den stora borsten inte går in så har vi gnuggat med diskborste, låter väl trevligt va? Simhallen är ju som sagt inte alls så stor, jag var ironisk nu för er som inte fattade det. Sen har vi även hunnit med att storstäda duscharna + bastun, putsat alla fönster vid kassan och entrén. Så nu är jag lite mör i kroppen, nästan så jag känner mig yr, kanske ska ta och dricka lite vatten, är ju varmt här också. Skönt att vi är 3 st så vi kan hjälpas åt med detta. Tänkte berätta en liten rolig grej som hände när vi städade ute i hallen, vet ni vad som kom springande? En liten, liten mus, han/hon var så himla söt. Har sett de flesta djuren här uppe men aldrig sett någon mus. Kan berätta för er som har spindelfobi, vi har stora, lurviga mysiga spindlar här, de ställer sig på bakbenen när vi ska döda dom, ibland kan jag till och med inbilla mig att de fräser åt mig. Ja ni hör ju själva, kanske ska döpa om simhallen till Mullsjö Zoo istället. Kanske kommer fler folk då, hehe :) Nej ska fixa i ordning allt innan pensionärerna kommer, kaffe och fika står det på menyn för dom. Ta nu hand om er så hörs vi ikväll igen. 

 Vår nya kompis, och bor man i simhallen så får man räkna med att bli blöt :)

Massa kramar

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken söt mus.Spindlar är roliga.