fredag 18 mars 2011

Träningspass i snön!

Idag hade vi tid klockan 10.00 på bvc och jag tänkte att i och med att det kommit så mycket snö så går vi i god tid, så vi gav oss iväg vid 09.15. Vår väg var inte plogad, vilket jag såg, men kämpade mig i alla fall igenom det, 3 dm snö. Kämpigt men det gick. Sen var stora vägen plogad men inte gångvägen vid Lärkgatan, och inte tunnelvägen ifrån Lövgatan upp till Stallgatan. Så jag drog barnvagnen i uppförsbacke i 3 dm snö i ungefär 800 meter. Trodde jag skulle dö! Har ont i hela kroppen nu. Jag sprang typ 10 meter åt gången, mer orkade jag inte, för att dra vagnen i vanligt tempo gick inte, då körde det fast direkt. Vilade genom att hänga på vagnen och svor typ 1000 svordomar under den lilla färden. När jag väl kom fram till en väg som var plogad, nere vid Bjökhaga så tackade jag Gud 1000 ggr istället. Jag är en riktigt gnällfis jag vet, men det var faktiskt jobbigt, haha!

Väl nere på bvc så vägde vi Nelli, 6345 gram och var 63,4 cm lång, så hon har växt ordentligt och följer sin kurva perfekt. Sen var det dags för 5 månaders sprutan och jag tänkte att nu får jag trösta mitt lilla hjärta men icke, hon sa knappt ingenting. Första sprutan så tittade hon på mig med en darrande läpp men sa inget. Spruta nr 2 var lite värre för då skrek hon till men slutade direkt, istället började hon flina och skratta. Det är mammas duktiga tjej det :)

Efter att vi varit på bvc så gick vi iväg till Kyrkans Hus för att fika lite med Mari och Arvid. Satt där till klockan tolv, tiden bara sprang iväg, det gör den ju alltid när man har roligt. Träffade även min kära vän Stina där, var så kul att se henne. 

Arvid!

Nelli!

Nu är vi hemma igen och Nelli ligger och busar på filten på golvet, går inte att ha henne i babygymmet längre, hon hoppar ur det direkt. Hon har dessutom börjat med en massa nya roliga ljud, fick med det på film så lägger upp det så ni får både se och höra. Så kul! 


Nu kom pappa Jonas hem, ska umgås lite med han för ikväll blir det tjejmys hemma hos Angelica! Vi hörs av gott folk. Ha nu en trevlig fredagskväll! Kramar :)

Inga kommentarer: