söndag 6 mars 2011

En helg med många känslor!

I fredags så var jag på begravning, Sara Wärn gick bort den 18 februari efter att ha kämpat i ett år med cancer. Jag har känt Sara i hela mitt liv, jag och hennes lillebror Nicklas var bästa vänner när vi var små. Vi lekte inprincip varje dag, åkte på semester ihop, busade och fanns vid varandras sida hela tiden. I och med att vi var så bra vänner i så många år så var jag ju nära hela familjen, var som en extra liten familj när jag var liten. Vet att de ställer upp för mig även idag och man känner att vi står varandra nära även fast vi inte syns så ofta. Även om jag inte träffat Sara på länge så ville jag ändå säga farväl och samtidigt visa att vi finns där för hela familjen och jag hoppas och tror att de uppskattade att vi fanns där vid deras sida. Jag och Nicklas pratade lite och vi har verkligen hur många roliga minnen som helst ihop. Vi pratade om den gången när vi försvann, vi visste nog inte om det själva men hela min familj och hela hans familj var ute och letade efter oss. Efter många oroliga timmar så var det Sara som hittade oss, vi satt i skogen bakom Gruvered och tittade på fotboll och fattade ju inte alls att de hade varit oroliga och letat efter oss, hehe. Ja det finns många, många goa minnen och det känns konstigt att inte Sara finns längre. Hon har ju alltid funnits där precis som alla de andra. Vila i frid lilla Ängel!

Lilla Sara!

På fredags kvällen så var vi bjudna hem till Mari, Glenn och lille Arvid. Vi käkade otroligt god mat och drack jätte gott vin. Ja som jag skrev så gick det ifrån en ledsam dag till en glad och super rolig kväll. Tack ska ni ha! 

Mari, Arvid och Glenn!

I lördags så åkte vi på ett riktigt äventyr, var bestämt att vi skulle åka till Falköping och bada, men när vi kom fram och precis var på väg in så stod det på dörren att varmbassängen är trasig, öppnar åter igen på måndag. Jahopp, lite lagom sura så åkte vi därifrån, stannade på Mcdonalds och unnade oss varsin burgare. För att slippa åka samma väg hem så tog vi Ulricehams vägen hem och ju närmare Ulricehamn vi kom så kom jag på att vi kanske ska bada där istället, så jag ringde badhuset för att kolla så det var öppet och de hade de. Så vi fick vårt bad i alla fall, alla var nöjda och glada! På väg hem därifrån så fick jag ett sms och de raderna fick det att skära sig i mitt lilla hjärta. Jag hoppas att ni vet att vi finns här för er, dag som natt. Tänker på er hela tiden och även om det känns fruktansvärt tufft nu så kommer det att bli bra igen. Massa kärlek till er <3

På lördagskvällen så var vi hemma hos mamma och pappa och åt god mat och tittade på melodifestivalen. Jag fattar ingenting, är så jävla besviken. Alla låtar som jag tyckte var bra de gick inte vidare. Satt verkligen i tron om att klart att de går vidare, sen gick inte en enda av mina favoriter vidare, helt sjukt! Nästa lördag är finalen och jag är både förväntansfull och livrädd, vilket bidrag ska vi skicka till Eurovision Song Contest? Vilken håller ni på? Jag gillar Dannys låt men jag vet inte jag vill skicka den, är helt vilsen i år, brukar ha stenkoll men inte nu längre. 

Idag det söndag och just nu sitter Nelli och blåser bubblor och spottar ner både sig och sin babysitter, haha. Innan idag så var Janne, Ulla, Jens och Jonathan här och fikade lite. De fick för första gången titta på Nelli när hon hoppade i sin hoppgunga och nu är det riktigt kul för hon förstår hur man ska göra, hon skuttar som en liten galning. Vi har även hunnit med en promenad i solen och senare idag så ska vi nog testa den nya thai restaurangen här i Mullsjö. En lugn och skön söndag!

Nelli börjar bli sur på mig nu och dessutom är hon dyngsur, dags att byta de ner dregglade och ner spottade kläderna. Hörs av imorgon gott folk, ta hand om er så länge. 
Många kramar!

2 kommentarer:

malin nyström sa...

det låter verkligen som en helg med blandade känslor..

men du.. jag håller med! det var ju dem mest otippade som gick vidare igår. hur ska detta sluta? jag gillar oxå dannys låt. disco gillar vi!! men som du sa.. undrar om den funkar i eurovision?! vi får se hur det blir :)

kram!

nickiwindh sa...

Ja väldigt mycket känslor på en och samma gång!