onsdag 9 mars 2011

Psalm?

Hejsan hoppsan!

Som jag befarade så gick vi och blev sjuka. Under dagen så går det rätt så bra, känner inte av febern så mycket och i och med att jag dricker varmt te hela tiden så känner jag inte av det onda i halsen heller. Förkyldningen är hemsk, jag snyter mig stup i kvarten och har nu fått sår under näsan. Nelli mår som tur är mycket bättre idag, hon känns inte alls varm, så jag har inte ens tagit tempen på henne, hon äter och har en massa energi. Det viktigaste är att hon mår bra, hatar att se henne må dåligt, gör ont i mitt lilla hjärta!

I måndags så gjorde vi inte ett skit, igår gjorde vi inte ett skit och idag har vi inte gjort ett skit. Haha, jodå vi har hållt igång ändå. Igår hann vi med tvätt, städ och lite bakning inför nellis dop. Så även fast man är sjuk så kan man inte ligga i soffan hela dagarna och lata sig. Vilket ni män kanske hade gjort, jajaja, vilket påhopp, men har jag inte en liten poäng?

Idag ska vi till Kyrkans Hus och träffa prästen och diskutera Nellis dop. Har lyssnat, läst och blivit lite smått galen för jag vet inte vilka psalmer eller låtar vi ska välja. Det finns så otroligt många fina låtar så jag är helt snurrig. En psalm som är bestämt till 100% är i alla fall "Tryggare kan ingen vara", sen funderar jag på "Jag tänder ett ljus". Sen tänkte jag fråga prästen ifall man kunde få tända ett ljus samtidigt som vi sjunger. Låtar vet jag inte ens om vi får ta med eller om det finns någon som kan sjunga den men både jag och Jonas älskar Kents låt "Utan dina andetag". Om man inte spelar eller sjunger den så tänkte jag om man kanske kunde läsa upp texten? Vad tycker ni? Vi får väl avvakta och se vad prästen säger idag, chefen med andra ord. Hoppas att vi får bestämma lite i alla fall, är ju faktiskt Nellis dag och man vill ju göra den så fin som möjligt.

Nej om jag ska gå och ta mig ännu en kopp te, känner hur det onda börjar krypa sig allt närmare och närmare. Ta mig en alvedon också så jag överlever eftermiddagen!

See ya!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Vad typiskt att ni har blivit sjuka precis nu! Köp Zyx så kanske halsen blir lite bättre i alla fall? Och angående dopet, även fast det är i kyrkan så är det ju faktiskt ni som bestämmer vilken musik ni ska ha med. Antar jag i alla fall... Kanske Kent i orgelversion? ;) Jag börjar för övrigt bli något nervös nu. Har jag något uppdrag? Måste få veta, gillar ju att planera och vara förberedd som du vet :) Krya på er nu! Hoppas det blir bättre till helgen om inte annat. Kramar!

nickiwindh sa...

Nej vi fick inte bestämma alls mycket, en psalm och sen hade vi fått ha med kents låt om vi hade haft någon som hade kunnat sjunga den, och det är ju lite värre på den fronten, haha!

Du behöver inte vara orolig gumman, vi går in tillsammans och sätter oss på bänken längst fram. Sen går vi upp när det är dags för själva "dopet". Sen om antingen du eller Jens vill hälla upp dopvattnet. Sen frågade de om vi ville läsa upp något men jag sa att vi inte ville det, tänkte att du inte vågade, hehe. Om du vill det så får du jätte gärna göra det, var inte så hemskt många rader :) Du får bestämma själv! Om du vill som sagt så vore det jätte kul, Jens kan man nog tyvärr inte övertala, haha ;)