fredag 11 mars 2011

Äntligen fredag!

Det känns alltid lika härligt när helgen är här, då får vi i familjen flera mysiga dagar tillsammans. Idag har jag och Nelli tvättat och mitt i allt så stängdes allt ner...!? Jaha, en propp gick tänkte jag. Upptäckte sedan att knappt ingenting i huset fungerade. PANIK! Jag förstod då att en propp hade gått ute i proppskåpet, eller en fas som fick lära mig att det hette. Ringde först Jonas och frågade hur man öppnar proppskåpet och vilken ampere det ska vara där ute. Till svar fick jag att vi inte har någon nyckel och att det antingen är 16 eller 20 ampere. Tillslut så ringde jag pappa och bad han komma upp, sen sprang jag in till Bengt (grannen) och frågade om han hade någon nyckel dit. Efter 20 svettiga minuter så löste sig allt. Vad skulle man göra utan männen i sitt liv? Nu vet jag hur man gör så nästa gång ska jag väl klara av det själv, hoppas jag, hehe :)

På eftermiddagen åkte jag och Nelli och hälsade på hennes mormor och morfar en sväng. Stampe stannade kvar, han älskar att sova över där på helgerna ;) Han hade dock några krav och det var thai mat, godis, chips och coca cola. Vi får väl se om han fick sin vilja igenom! Efter vi hade varit där så åkte jag och Nelli och hämtade pappa Jonas och åkte vi direkt hem till Nellis farmor och farfar. Vi fikade lite och pratade om både det ena och det andra. På vägen hem så stannade vi på Ljunkan och köpte lite gott inför kvällen. Nu sitter vi mätta och belåtna efter kamben, potatissallad och sallad. Snart ska jag öppna min chips påse, krypa upp i soffan och mysa med mina älsklingar. Alla förutom Stampe är ju hemma :)

Imorgon bär det av in till stan för att hitta lite fina kläder inför Nellis dop på söndag, har ni några tips? Jag funderar på en blommig klänning, tänkte att det passar bra nu när snart våren är här. Så man inte köper något som sedan ligger i garderoben och dammar igen. Sen ska vi även handla all mat och dryck till dopet. Så full fart hela dagen!

Nej nu ropar chips påsen på mig. Trevlig helg på er! Mys ordentligt nu. Kramar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejj gumman. Tack för kommentaren =) att man kan bli så glad när någon skriver =) ska genast ta mig en titt på adresserna. allt bra med dig och din otroligt söta dotter.? skulle vara mysigt att ses någon dag. Lycka till med dopet. stora kramar

nickiwindh sa...

Så lite så gumman, blev så glad när jag såg att du skulle börja blogga :)

Allt är bara bra med både mig och Nelli, livet rullar på och jag har aldrig varit lyckligare.
Hur mår du och hur går allt med hus, mannen osv? Inga barn på g? Jag hänger ju inte med i svängarna längre du vet :)

Ta hand om dig gumman så hörs vi av!
Kramar!