torsdag 3 mars 2011

Kräkbarn!

Klockan är inte ens 11 än och Nelli har redan spytt ner både mig, henne och soffan 3 ggr. Jag vet att det inte är något att gnälla över men det börjar bli väldigt jobbigt nu. Visst vi har tvättmaskin och kan tvätta smidigt men det känns krångligt ändå. Från och med nu ska jag ta med 2 ombyten till Nelli när vi går ut och ett till mig själv, så slipper man lukta spy när man är borta. På BVC säger de med ett leende på läpparna att hon är ett kräkbarn och att det bara är att gilla läget så länge hon går upp i vikt och mår bra. Jag håller med till 100% men ändå så blir jag så frustrerad varje gång jag hör hur det bubblar till i henne, då vet jag att nu kommer det snart en spya. Jag hinner ibland få tag i en handduk och fånga det värsta men det är ju inte alltid man har en handduk till hands och då får man allt över sig. Det kommer inte lite varje gång heller utan hon spyr ordentligt, ibland som en stråle, en riktigt kaskad!

Ja nu har jag fått gnälla av mig lite såhär på morgonen!
Hoppas ni inte blev allt för deprimerade! ;)

2 kommentarer:

Berit sa...

Behöver jag ha regnkläder imorgon ;-)
Ses imorgon
Kramar

nickiwindh sa...

Aah typ ;)