torsdag 10 mars 2011

This day!

Tjingeling!

Denna dagen började med att jag och Nelli tog på oss ytterkläderna och begav oss ner till Kyrkans Hus för att hämta nyckeln tills på söndag. Gick runt med en utav de som jobbar där så man inte går vilse på söndag. Hon visade vart allt porslin fanns och hur diskmaskinen och kaffekokaren fungerar. Så nu har vi allt under kontroll! 
När vi kom hem så hamnade vi i köket, jag och Nelli har varit duktiga och bakat både kolakakor och drömmar. Drömmar och drömmar, det smakar drömmar men ser ut som något helt annat, de blev skit platta, haha! Första gången jag gjorde drömmar så jag får väl skylla på det. Huvudsaken är ju att de smakar drömmar och de tycker jag att de gjorde. Jo måste ju säga det, fy fan vad det luktade när man bakade dom, var hjorthornssalten, det luktade precis som när man är hos frisören och färgar håret, fy fan! AMMONIAK VARNING! ;)
Jag bakade chokladmuffins härom dagen och de blev platta de också så tänkte att jag piffar till dom med att spritsa lite grädde och strö över lite strössel. Drömmarna funderar jag på om jag ska smälta blockchoklad och ringla över, vad tror ni? Då ser det lite lyxigare ut! 
För en liten stund sedan knackade det på dörren, det var Mari som kom förbi med sminket jag beställde för ett tag sedan. Hon tänkte att jag kanske ville ha det tills på söndag och du läste min tankar gumman, tack ska du ha! Ska bli så kul att sminka sig med nytt smink, förutom då att jag verkar ha fått eksem runt mina ögon. Fick några röda prickar för någon vecka sedan och nu har det spritt sig och det kliar så jag blir galen! Fick i tips att jag ska smörja med mjukgörande och det har jag gjort idag, hoppas det blir bättre snart. Jag är ju så dum för jag kan ju inte låta bli att pilla, klämma och klia, så en vacker dag är man väl jätte svullen och ser ut som Quasimodo ifrån Ringaren i Notre Dame. 
Nej får väl ge mig ut i köket igen och börja med maten, snart kommer Jonas hem, hungrig som en varg. Ska bara kika en liten stund på Projekt Runway ;) 

Over and out!

3 kommentarer:

Sherlock sa...

Drömmar ska man göra som bollar, så blir de platta i ugnen sen :P

Och ja! Ringla choklad över :D

nickiwindh sa...

Ja självklart gjorde jag de till bollar först med de blev tyvärr helt platta ändå :(

Mari sa...

Kommer blir jätte bra vännen med alla kakor, men choklad över är ju alltid gott å lite lyx som du skriver...
Haha, jag tänker bara hur jag själv skulle vilja haft sminket så varsågod...haha! Höres av! Kramar