onsdag 23 mars 2011

Gekås, Arvid 6 mån och Puré!

Igår åkte jag till Ullared med Berit, Monika och deras underbara pappa. Gick upp före den där jäkla tuppen och fixade och trixade här hemma. Lämnade Nelli hos mormor redan kl 06.00 på morgonen, sen kom de och hämtade mig vid 06.45. Två timmar senare så var vi framme i Ullared och inga köer alls så vi kunde bara gå rätt in på Gekås, så skönt! Väl där inne så delade vi på oss och då var det bara att shoppa loss. Klockan 15.30 var vi klara och ställde oss i kön till kassan. 3451 kronor fattigare var jag när jag gick ut därifrån, men man får mycket för pengarna. Allt ifrån shampoo, kläder till Nelli och inredning. Ja de har minsann allt i det där huset. Passade på att köpa en hel del leksaker till lillfisan också, så ska ta en dag här nu snart då vi slår in allt sånt och ger henne det på hennes 1 års dag. Fixat och klart! Då behöver man inte tänka på det sen, super skönt! Det blev en hel del grejer så jag orkar varken ta kort eller skriva upp allt jag handlade. Jo vet ni vad? Jag såg två underbara män också, först Ola-Conny och sen Morgan, haha. De är underbara de där två filurerna. Förstår mig dock inte på människor som springer fram till dom och står och tjötar och tar kort. Visst fnissade jag lite för mig själv när jag gick förbi dom men skulle aldrig få för mig att ställa mig och prata med dom, haha! När vi kom hem sen på kvällen var jag helt slut. Skyndade mig för att få hämta Nelli, saknat henne som bara den hela dagen. Vet inte hur många ggr jag ringde mamma, bara för att få höra att hon mådde bra.

Idag har jag träffat Mari och Arvid. Först tog vi en lång promenad och efter det blev det lite fika. Jag fixade kakorna och Mari fixade kaffet. Lille Arvid blir 6 månader idag, en stor pojk nu! Stort grattis än en gång killen! Nelli har fått prova majskrokar nu också och det tycker hon både är gott och roligt. Lite svårt att säga till de små att man inte ska leka med maten, hehe :)

"Hej på dig goda majskrok".

"Äntligen hittade jag min mun".

"Mums du var god".

Arvid det lille charmtrollet!

Nelli fick prova Arvids gåstol.

Hon nådde inte ner men tyckte om att leka med alla knappar.

Jag vill vara med på kort mamma :)

När jag och Nelli kom hem så passade vi på att ta hand om städningen och tvätten innan pappa kom hem. Jag gjorde även hemmagjort potatis och morotspuré till Nelli och det gick hem, hon åt som en liten galning. Gapade och pep när jag inte var snabb nog. Så nu har vi ett lager av det i frysen också, perfekt! Ska ta tag i att göra något av fisk och kött någon dag nu framöver, men känner mig lite vilsen när det gäller det. Hur brukar ni göra? Har hört att man ska koka köttfärsen först, helt plötsligt så känns det inte så smidigt längre. Än så länge så köper jag alla fruktpureér, det känns smidigt och skönt, ibland får man vara lite lat. Gör ni all mat hemma hos er eller köper ni burkmat också? 

2 kommentarer:

Sherlock sa...

Vi gjorde puré på alla möjliga rotfrukter. Inge kött eller fusk. Det fick han i burk när han var ett halvår.

Monica sa...

Tack för en trevlig dag :) KRAM!