söndag 20 februari 2011

Vår helg!

Familjen Karlsson Windhs helg!

I fredags hade vi riktigt fredagsmys. först bjöd kvällen på taco, sen några glas vin och en guinness. Var ju ett tag sedan man drack något så lite småfnittrig blev jag nog allt, haha. Nelli låg och snarkade i soffan och pappa kollade på James Bond. Vad jag minns så satt jag vid datorn och hängde, ovanligt va? 

I lördags så hade vi en riktigt slappar förmiddag, låg i soffan hela familjen och tittade på tv:n och käkade godis. På eftermiddag så åkte vi hem till Nellis farmor och farfar för de skulle vara barnvakt på kvällen åt Nelli. Vi ville ju självklart träffa de också så vi fikade lite innan vi åkte in till stan. Orsaken till att de skulle vara barnvakt var att jag skulle ge Jonas hans sista del av sin 30 års present, en myskväll med bio och middag. Vi kollade först på 127 timmar, en film jag rekommenderas starkt! Riktigt bra, men samtidigt väldigt otäck, inte skräckfilms otäckt utan må illa otäckt. Filmen handlar om äventyraren Aron Ralston som var tvungen att kapa sin egen arm med en fickkniv efter att den fastnat under en sten mitt ute i vildmarken. Han har antingen det är eller döden att välja, kolla in trailern. Ruskigt bra! 

Efter filmen så käkade vi på Anna Gretas, matlusten var ju lite sisådär kan jag ju erkänna efter filmen men det slank ner både det ena och det andra. Först förrätt, sen 3 små tapas och sen efterrätt, haha! Sen var det skönt att åka hem, få träffa sin guldklimp igen. Hon hade skött sig och varit en duktig flicka hos farmor och farfar, så skönt! Hade varit hemskt om de sagt att hon gråtit hela tiden, nu hade hon istället sovit hela tiden, sötnosen! 

En otroligt lyckad och mysig helg för familjen Karlsson Windh. Hoppas ni haft en bra helg nu också, ta hand om er så hörs vi i morgon igen. See ya!

3 kommentarer:

LIVET MED MAT sa...

Låter som en väldigt lyckad helg vännen! Har också sett den filmen, den är grymt bra! Trots att det inte "händer" så mycket.

Hörs snart <3

malin nyström sa...

jag har glömt svara på din kommentar om baddräkt. jag tycker oxå att man ska simma i baddräkt. jag har inte simmat så mkt innan och därför så har jag haft bikini när det väl hänt. men nu ska jag köpa baddräkt just för att jag också kan ha den i sommar. vill ha så mkt tyg det bara går!!!

låter som ni haft en bra helg. hoppas allt är bra med er. kramis

nickiwindh sa...

Hej Angie!
Jag var rädd för att den skulle vara lite långtråkig men upplevde den inte alls så, hur bra som helst. Tänkte på fredag där, följer Molly-bus med då eller hur gör ni? För tänkte där på hennes födelsedag, ifall hon inte kommer så åker vi in på torsdag och firar henne, annars kan vi ju fira henne här på fredag :) Ska prata med Lo och Vede ang maten oxå, om vi ska köpa mat eller fixa något tillsammans, vad tycker du?

Hej Malin!
Hehe ingen fara gumman, du får ju så många kommentarer så inte lätt att svara på alla :)
Baddräkt är som sagt livet, så himla skönt att simma i, slippa tänka på att man ska tappa bikinin hela tiden. Hatar det! Så går man och pillar och drar för den ska sitta på plats, jobbigt jobbigt! Men till sommaren får du ju ha bikini, sola kroppen lite, strunta i om du fått bristningar och grejs, jag ska i alla fall försöka gå i bikini, visa upp sig, som stolt morsa. Går väl 10 sek sen sitter man där med ett linne på sig, haha. Så förstår dig helt men försöker ändå peppa dig lite. Jag måste skaffa mig en ny underdel, mitt snitt är hyffsat långt upp så måste typ skaffa mig tantbyxor, höga som fan om jag ska kunna dölja snittet. Äsch, långt kvar tills dess, det kanske har bleknat som bara den till sommaren, hoppas det iaf!

Nu ska jag sova. godnatt med er!