måndag 14 februari 2011

Fullspäckad helg!

Dags att sätta sig ner och skriva lite efter en fullspäckad helg. För det första så hoppas jag att ni alla har haft en toppen helg, det kan jag lova att jag har haft. Som jag skrev härom dagen så fyllde både Jonas och mamma år i torsdags, då var vi hemma hos mamma och pappa och firade det med pizza och i fredags var det firande hemma hos oss. Hela familjen Karlsson var här och mamma och pappa. Vi käkade smörgåstårta, cheesecake och senare på kvällen kom även gotte och snax fram. Mys med Nelli och Maja och en massa bus med Rasmus. En rolig grej vi gjorde var att alla fick välja varsin låt som vi spelade upp, det gjorde vi ett antal ggr, så blev en salig blandning av både gammalt och nytt, riktigt kul!










Klockan var 2 när vi gick och la oss och kl 4 så vaknade Nelli och då var det bara att gå upp och mata och underhålla henne. Så i lördags var jag lite lagom mör, men med en liten så var det full fart hela dagen lång ändå, hehe. Ibland undrar jag hur man orkar, dag efter dag efter dag! Blir ju inte mer än i snitt 5 timmars sömn per natt och har hållt på så nu i snart 4 månader. Hur länge orkar man innan kroppen säger ifrån? För jag är aldrig så trött på dagen så jag går aldrig och lägger mig när Nelli sover utan då städar jag, tvättar och fixar och grejar här hemma, full fart för det mesta. Hur var det för er, slog det bara till en vacker dag att ni kände att nu måste jag få sova ut, jag skulle vilja sova sådär i 12 timmar som man brukade göra på helgerna förr, helt underbart! Gå upp vid elva, tolv någon gång och lägga sig i soffan, titta på en film och bara slappa en hel eftermiddag, haha, det var länge sedan.

I lördags så var Jonas iväg på en överraskning som grabbarna hade fixat. Så jag har fått vara tyst hela veckan, packade en väska i smyg med kläder, handduk, badbyxor osv som han skulle ha under dagen. Först körde de airsoft, sen relax på Atlantis, sen middag på Harrys. Där emellan så var det nog en hel del festande också, hehe. Han hade i alla fall en toppen dag så tack allihopa för att ni fixade ihop det åt honom! Det roliga var att Jonas trodde att han och Janne skulle in och hämta ved i stan men när de väl kom fram så sa han att han såg ett gäng grabbar som stod lite längre fram på vägen, sen att det var lite kul att en hade likadan jacka som Jens, innan han kom på att det var ju Jens och alla andra, haha :)

Så i lördags var jag och Nelli själva utan pappa, vi var först en sväng på kyrkogården och tände ljus på mormors grav, fattar inte att det redan gått ett helt år sedan hon begravdes, tider bara rusar iväg. Sen åkte vi hem till mamma och pappa och hälsade på en sväng innan det var dags att åka hem och fixa lite innan jag fick tjej besök. Emelie, Marielle, Wickert, Ds, Kristensson och Pillan var här och hälsade på, vi käkade pizza och kikade på melodifestivalen. En riktigt mysig kväll där Nelli fick hoppa mellan alla, alla ville ju såklart hålla henne och mysa en sväng, haha. Hon sov hela tiden ändå, så söt!

Igår så tog vi en promenad i solen och sen blev vi bjudna på middag hemma hos mamma och pappa. Under söndagen hann jag även med lite tvätt så jag skulle slippa det idag, och just nu känns det underbart att få en måndag utan tvätt och städ. Det brukar annars vara min "fixar dag". Om en stund kommer Sara på besök, ska bli så kul att få träffa henne, hon har nämligen varit i Thailand i 3,5 vecka så både jag och Nelli har saknat henne en massa. Senare i eftermiddag ska jag och Nelli hem till mamma och pappa igen, Eva och Ibolya ifrån mitt förra jobb kommer dit, vi ska fika lite och snacka skit som vi brukar göra, hehe, nejdå, skoja bara. Fast blir nog en hel del snack om simhallen, hur det ska göra, när osv? Det blir det alltid när vi ses, vi alla undrar ju såklart, för vi alla vill ju ha tillbaka jobbet som inprincips togs ifrån oss pga att det blev privat. Om det inte hade blivit privat så hade vi nog jobbat kvar där än idag, man blir knäpp när man tänker på det. Snart ett helt år sedan man slutade där, det känns också helt sjukt. Om man inte får tillbaka jobbet sen när man söker så får man väl se sig om efter något annat, vidga vyerna, haha! Jaja bara att vänta och se vad som händer, hoppas, hoppas, hoppas!

Inser nu att jag skrivit ett väldigt långt inlägg, var ett tag sedan jag gjorde det. Hoppas ni orkar läsa allt och inte ger upp efter några rader. Ta hand om er så hörs vi av. Massor av kramar ifrån mig och Nelli till er på Alla Hjärtans Dag <3

2 kommentarer:

Hanna sa...

Blev sjukt sugen på cheesecake nu! Det är min absoluta favorit!!!

nickiwindh sa...

Ja det är väldans gott alltså :)
Bara att baka gumman, smidigt och enkelt :)
Jag var och köpte jäst innan idag så ska baka lite bullar, var länge sedan nu :) mums mums!