måndag 21 februari 2011

Chockad & rädd!


För 2 veckor sedan så hade vi en hantverkare här som fixade lite under vår diskbänk, de gjorde det i alla husen i vår bostadsrättsförening och vi fick den roliga tiden kl 7 på morgonen. Nelli och jag satt i soffan och halvsov samtidigt som han höll på i köket. Rätt som det var så började han väsnas som bara den och stackars lilla Nelli visste inte vart hon skulle ta vägen. Hon blev både rädd och chockad tror jag. Det roliga är att jag fångade allt på film, helt sjuk! Haha. Kan inte låta bli att skratta, usch stackars! Ps. Det roliga är vid 27 sekunder.

4 kommentarer:

Hanna sa...

Men lilla gumman... :) Stackars Nelli, det var ju ett hemskt ljud!

Monica sa...

Haha! Stackars lilla Nelli! Men måste erkänna att det såg ganska roligt ut :) Kram på er!

malin nyström sa...

hahaha ja det såg ju faktiskt väldigt roligt ut :) och sen bara gäspar hon vidare...

tur att hon inte blev jätterädd iaf. min lilla har börjat bli så rädd för ljud att hon gråter ibland. särskilt när mina syskonbarn är högljudda, skrattar och skriker. det gillar hon inte för tillfället.. men det ger väl med sig :)

.... och du tack för alla tips. miniderm har vi oxå. har dock inte kört den regelbundet så jag får nog börja med ddet. jag är orolig för att milla oxå kommer ärva mitt anlag av eksem och torr hud. inte lätt för våra bebbar döh!!

nickiwindh sa...

Ja man tycker lite synd om henne men samtidigt så kan man inte hålla sig för skratt, hehe :)

Lilla MIlla då, det går nog över som du säger men jobbigt när det blir så. Nelli tycker bättre om när det är en massa höga ljud, hon reagerar mer om det är tyst :) Kanske ändras det också, vem vet.
Nej inte lätt med torra bebisar, jag smörjer och smörjer, visst blir det lite bättre men om jag missar en morgon eller kväll så är hon lika röd och torr igen. Suck!