måndag 28 februari 2011

Helgen!

Fredag:
I fredags kom Daniel och David och hälsade på. Var riktigt trevligt, var så länge sedan vi sågs. Det var meningen att även familjen Hansen/Viklund skulle komma på besök, men tyvärr så blev lilla Molly-bus sjuk så det fick hoppa. Det var första gången som grabbarna träffade Nelli och de turades om att mysa med henne i soffan. De var så snälla och hade med sig en liten present till henne, en liten söt speldosa. Den spelar vi nu varje kväll och Nelli älskar den, somnar som en stock. I lördags när vi satt och tittade på melodifestivalen så hörde vi att det började spela ifrån hennes rum, då hade hon fått tag i speldosan, lyckats dra ut draggrejen och fick den att börja spela. Vi satt först som fån ute i soffan och sen började vi asgarva, hehe!

Lördag:
I lördags så åkte jag, mamma och Nelli på en utflykt till Falköping. Först blev det ett stopp på Presentshoppen i Kinnarp, jag köpte en ny jacka, ett par vantar till Nelli, en ny duk och mjölkkannan ifrån Cult Design. Allt 600 kronor, billigt och bra må jag säga! Efter vi varit där så åkte vi till Coop Extra i Falköping för jag skulle köpa en ny flaska till Nelli. Samtidigt som vi kom dit så började Nelli bli lite gnällig, dags för käk! Så vi satte oss ner i fiket och matade henne, när vi satt där så såg jag några komma in i entrén, känner inte jag igen dom? "Men men", hann inte säga så mycket mer innan mamma också sa, "men men.. Det är ju"! Det var Siv, Monica och Anders som kom där gående. Vad är oddsen för att man åker och handlar samma dag på Coop Extra i Falköping när vi bor i Mullsjö? Roligt var det i alla fall!
Efter att vi varit där så åkte jag och mamma och Nelli till Odenbadet, dags för lite bad. Nellis första ordentliga bad och hon fullkomligt älskade det! Jag med för den delen :)

När jag kom hem så var Jocke och Rasmus och hälsade på, så det blev lite bus och mys på eftermiddagen med min älskade lille Sassa. På kvällen så kom mamma och pappa och hälsade på, Vi käkade upp all taco, vi hade massor av rester kvar ifrån fredagen. Maten räckte alltså till 4 vuxna i fredags, 2 omgångar var, 4 vuxna i lördags, 2 omgångar var och en liten portion åt Rasmus. Snacka om mycket mat! På kvällen så tittade vi på melodifestivalen och självklart blev det en hel del mys med Nelli-bus. Vet ni vad, hon slog rekord, hon åt kl 21.00 sen sov hon och klarade sig utan mat ända till klockan 06.45 dagen därpå. Duktig tjej!

Söndag:
I söndags så tog jag, Jonas och Nelli en tripp in till Jönköping. Första stoppet: Babyproffsen, köpte 6 nya dregglisar, de går åt som smör! Sen åkte vi upp till A6, först in på Coop för att köpa ny flaska åt Nelli, den vi skulle köpa fanns ju inte i Falköping. Sista stället vi stannade på var IKEA, vi köpte en stol åt Nelli, hon sitter ju inte helt själv men med hjälp av lite kuddar så kan hon ju sitta en stund, smidigt när hon äter sin gröt och puré.

På söndags eftermiddagen så var vi på kalas, lilla Jonathan fyllde 2 år. Så var full fart med 2 busiga små pojkar, paket öppnande och gott fika. Nelli gjorde en fin entré genom att vara JÄTTE LEDSEN, och då menar jag JÄÄÄTTE LEDSEN! Hon bara skrek och skrek och skrek! Svaret var nog övertrött, mycket folk och inte få sova i sin egna säng/vagn/soffa. Tillslut så somnade hon och när hon fått sova en stund så var hon pigg och glad igen. Då var hon sitt vanliga jag igen och spydde ner allt och alla istället, haha. Är era bebisar också såna? Nelli spyr HELA TIDEN! Spelar ingen roll om det är 1, 2, 3 eller 4 timmar sedan hon åt, hon spyr ändå. Börjar bli lite små jobbigt för nu när hon är så livlig, nästan rullar runt och sparkar som en galning med benen så kommer det en skvätt hela tiden, hon säger ju inte till heller utan ligger rullar runt i det, sen när man kommer och tittar till henne så är hon insmord i spy, haha. Kläder, ansikte, hår, leksaker, ja lika bra att jag skriver allt istället, hehe! Bara att gilla läget och se glad ut, haha. Det är ju tur att man har tvättmaskin och torktumlare i alla fall ;)

På kvällen så käkade vi pizza och tittade på Solsidan. Sen var det dags att tänka på refrängen, fick i Nelli lite gröt, päron puré och mjölkersättning, sen hopp i säng! Sen sov vi hela familjen till strax innan kl 6, skönt skönt! Nu är det måndag igen och det är ju som jag sagt innan våran tvätt och städ dag så vi springer runt här och fixar. Ska ta tag i toaletten nu tänkte jag, ta hand om er så hörs vi senare.
Nellis stol ifrån IKEA

Nya vår & sommar katalogen ifrån Cult design

Mjölkkannan

Nellis vantar

Nya duken

Nya jackan

Nya jackan

Nicki eskimå, om jag är frisk? Nej! Hehe ;)

OVER AND OUT!

3 kommentarer:

mari sa...

Jissus vad mkt nu hunnit med denna helg!!! Är du frisk..nedå..hahah...snygga prylar du köpt å väldigt snugg jacka... Vi kan väl ta en tur en dag oxå...istället för att sitta på röven å glo på tv!!! haha kram

Sherlock sa...

Båda mina barn är spygrisar.. Det värsta är när Loke börjar hicka vid rapningen.. Det blir så himla mycket, för han spyr i varje hick de 3-5 första..

Grannens unge har spytt två gånger i sitt liv. Är nu två månader.. Det är orättvis ibland.

nickiwindh sa...

Fullt upp för jämnan! Haha ;)