torsdag 3 februari 2011

Håller tummarna!

Först och främst så får jag väl be om ursäkt över att jag inte skrivit på några dagar. Har varken haft tid, lust eller ork. Som ni läste i detta förra inlägget så har en vän till mig varit med i en svår bilolycka vilket har gjort att jag inte haft lust att skriva om något. Sen har jag i 3 dygn legat sjuk i maginfluensan, därav ingen ork. Tid har jag haft i och med att Jonas har varit hemma och tagit hand om Nelli men min tid har ju mest tillbringats på toaletten så därav ingen tid.

Therese kämpar vidare, hon har gått igenom två stora operationer på 2 dagar. Igår uppstod det tyvärr komplikationer, blödningar i benet och i huvudet. Hon hade blödningar i huvudet, krossade ben samt punkterade lungor så hon andas genom respirator. I och med att hon hade punkterade lungor så vet de inte om eller hur länge hjärnan hade syrebrist och därför vet de inte om hon vaknar upp. De ska göra ett nytt försök med att rädda nerven mellan hjärnan när hon blivit lite starkare. Allt vi kan göra nu är att hålla tummarna och hoppas på ett mirakel.


Alla mina tankar är hos dig Therese! <3

4 kommentarer:

LIVET MED MAT sa...

Vi får träffas nu när du blir frisk, ha en liten "tesan-dag" med mys och massa stärke-tankar till henne. <3

nickiwindh sa...

Tycker jag låter som en bra idé.
En mys dag bara för tesan :)

Såg du det jag skrev angående den 25/2?
Pratade med Vede igår och vi sa att vi måste ses oftare, vännerna är viktiga och nu inser man att man verkligen måste ta till vara på tiden tillsammans. Känns hemskt att säga det men, ja du fattar. En kväll då vi kan umgås och prata ut om allt som hänt tillsammans.

Kramar!

LIVET MED MAT sa...

Just det, det läste jag. Jag tror att vi kommer fira Molly på hennes födelsedag så vi är absolut med!

Men innan det kan vi väl träffas ändå, det är ju en hel månad kvar nästan!

nickiwindh sa...

ja det är klart stumpan! ;)
hur ser det ut för er nästa vecka på ons?
om vi skulle ta en tripp på stan, promenera lite, fika lite. se om malin och milla kanske vill hänga på :)