tisdag 8 februari 2011

Mån & Tis!

Hej!
Hatar att behöva be om ursäkt i varje inlägg nu förtiden. Kan allvarligt talat säga att jag har rätt mycket för mig så jag hinner inte blogga lika mycket längre. Sen vissa dagar när vi bara sitter hemma så kan jag skriva både 3-4 ggr per dag. Jag hoppas i alla fall att ni inte sviker mig där ute utan att ni förstår att vissa dagar kan man helt enkelt inte skriva. Jag och Nelli kom precis hem ifrån en mysig dag med alla mammor och bebisar. Vi fikade på Kyrkans hus och sen så gick vi runt sjön så nu är man alldeles mör och go i benen. Nelli sov hela tiden så nu är det fullfart på henne i babygymmet, de där små figurerna flyger och far åt alla håll och kanter.

Bus i babygymmet

Igår var vi i Habo och hälsade på Sandra, Tuvan och lilla Idun. Blev mycket bebismys och sen självklart bus och lek med Tuvan. Vi la lite pussel, läste lite och sen skulle hon visa alla sina saker både i sitt rum och i lekrummet, allt ifrån leksaker, pussel och böcker. Ja det var full fart hela dagen igår också. Fick även smaka på Sandras underbara äppelpaj, älskar den, får fråga henne vad hon gör för att få den så otroligt god. Efter fikat så ställde sig Tuvan i köket och diskade, hon tycker det är jätte kul. Hon var så söt när hon stod där på sin pall och pratade med burkarna och skedarna.

Idun och Tuva-Li

I morgon skulle vi träffat Angelica och Molly men det verkar som att de också åkt på maginfluensan. Den går verkligen överallt nu, ber till gud att man inte åker på den igen. Fy bubblan alltså! Så vi får försöka träffas nästa vecka istället, är fullt upp hela denna veckan med både det ena och det andra. Jonas blir 30 på torsdag och samma dag så fyller mamma 57, så ska fixa lite grejer till dom, samt pyssla inför Jonas kalas på fredag. Lite bakning osv. Samtidigt som man har lilla busfröken att ta hand om, fullt upp med andra ord.

Busfröken

Nej nu ska jag och Nelli läsa och sjunga lite ur barnkammarboken. Ta hand om er så hörs vi av!

Massor av kramar ifrån oss.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fyller Jonas 30, o på samma dag som mamma? Hihi, kul..:)
Hur är det med er annars?
Här är allt bra, kul att få förlängt på jobbet (igen), får se hur jag kan lösa detta med att komma hem, ska verkligen försöka, vill sååå gärna!!
Hälsa de dina, love POK Tina

nickiwindh sa...

Ja de fyller på samma dag, haha. Är lite kul för på alla dagar av året så fyller de på samma, plus att jag och Jesper också fyller på samma dag. Vad är oddsen för det liksom? Hehe :)

Jag är jätte glad för din skull, förstår om det blir krångligt att ta sig hem, hade varit jätte kul om du kunde komma till Nelis dop. Om du inte kan så hoppas jag att vi ses kanske i sommar? Saknar er så himla mycket.

Hälsa alla du också, älskar er massor. Kramar!