onsdag 16 februari 2011

Stan med Angelica!

Idag har jag och Nelli haft en jätte mysig dag med vår kära vän Angelica på stan. Vi kikade på en hel del saker till Molly som fyller 3 år den 24 februari. Kan knappt fatta att lilltjejen har blivit så stor, var ju inte alls länge sedan hon var lika liten som Nelli. Snart blir hon storasyster också, bara 4 veckor kvar tills lillplutten kommer, det har också gott sjukt fort. Minns det som igår när Angelica ringde mig, typ precis efter hon hade kissat på testet, hehe. Så otroligt glad för deras skull, att deras familj ska gå från 3 till 4.

Jag sa till mig själv innan jag åkte in till stan att jag inte skulle köpa något till mig själv förutom ett par nya leggings, de vanliga svarta jag har är det hål i röven och de andra jag har som det är lite mönster på är det hål i knät, suck! Går väl inte mer än ett par dagar så är det väl hål i dessa också, jaja, sånt är livet! Vet ni vad, jag kunde hålla mig... Nästan! Blev bullformar ifrån Lagerhaus också, plus lite små saker till Nelli. Hon behövde nya strumpor, så köpte några med lite figurer på, för hon ligger typ ihopvikt nu för hon tycker fötterna är så intressanta, så söt! När man håller henne i famnen så lutar hon sig framåt så mycket så hon nästan ligger med magen på låren och så stirrar hon på fossingarna. Så nu kan hon kika på lite figurer istället för vanliga enfärgade strumpor. Sen fick hon även ett par tights som hon ska ha till alla fina klänningar hon fått. Inte kunnat använda dom för vi inte haft några tights, så var på tiden. Sen fick hon även ett par jeans leggings, kunde inte låta bli, de var så söta! Lägger upp bilder på detta imorgon, var på väg men då tog batterierna slut i kameran, typiskt!

Oj, oj, oj vad jag babblar. Nu tillbaka till vår mysiga dag med Angelica ---> Efter lite shoppande så käkade vi lite lunch och satt och mös och tjötade om allt och ingenting, var riktigt trevligt, för vi ses inte så ofta nu förtiden. Sen skyndade vi oss hem till Molly bus som hade kommit hem ifrån dagis. Molly busade och lekte med Nelli som lämnade sina revir både här och där. Den lilla skitungen spydde ner deras soffa 2 GÅNGER! Ja vad ska man säga, förlåt! Haha, helt sjukt, Nelli spyr hela tiden. En liten skvätt här och en liten skvätt där. Tur att vi har dregglisarna på för jämnan för de fångar ju upp en del i alla fall. Molly hade ett litet framträdande för oss med Astrid Lindgren sånger och gud vad jag älskar den lilla tjejen, hon är bara så söt! Tack för en underbar dag mina älsklingar! <3

Ska stänga ner datorn nu och försöka sova, passa på när Nelli sover.
Sov gott!

1 kommentar:

LIVET MED MAT sa...

Spyan behöver du absolut inte oroa dig för- som sagt så har Molly lämnat massa spår och fortsätter med det. Och snart kommer det bli ännu en plutt som gör likadant :)

Tack själv för en underbar dag, det var välbehövligt! Vi borde göra sånt här oftare, med tanke på att vi har tid nu!

Love you!