fredag 25 februari 2011

Hektisk vardag!

Nu kommer kanske många skratta åt mig men just nu så känns det inte som jag hinner andas mellan varven. Varje dag är det minst 2 saker inbokade, jag har väl tyvärr svårt att säga nej. Varje gång jag ger mig iväg så har jag skit kul men sen när man kommer hem igen och inser att tvätten ska tvättas, maten ska lagas osv så får jag lite smått panik. Jonas och jag hjälps åt här hemma men jag anser att jag ska ta hand om allt detta när jag ändå går hemma, han jobbar ju hela dagarna och då ska han ju inte behöva göra sånt när han kommer hem. Känner inte riktigt likadant när vi har folk hemma för då är man ändå hemma, slippa krångla fram och tillbaka med Nelli. Packa väskan och bli förbannad på sig själv om man råkade glömma något, haha! Lillfisen har i alla fall hunnit uppleva en hel del under sina 4 månader, hon tycker nog det är roligare att vara iväg på äventyr än att sitta hemma med jobbiga morsan hela dagarna. Nej jag ska inte klaga för det är betydligt mycket roligare att ha något att göra varje dag än att sitta hemma, för då hamnar jag bara i soffan framför tv:n och ugglar. Typ som jag gör nu, fast med datorn i knät, haha!

Nelli somnade för en liten stund sedan, därför jag passar på att skriva lite på bloggen. Hon sover knappt ingenting på dagarna nu förtiden, 20 minuter på förmiddagen och högst 1 timme på eftermiddagen. Skönt är väl det för hon sover en hel del på kvällarna och sen nästan hela nätterna. Får försöka få henne att sova lite mer i eftermiddag så hon är vaken lite mer ikväll när vi får besök av Angelica, Jimmy, Molly, Daniel och David. Var jätte längesedan vi umgicks allihopa så ska bli riktigt kul! Det är detta jag menar, jag älskar att ha saker att göra och älskar att umgås med folk men är samtidigt stressad inombords.

Frågan lyder: 
Är detta normalt? 
Är det någon mer därute som känner likadant? 
Jag känner mig helt knäpp!


Svaret: Nicki Windh, du är alltid knäpp!

3 kommentarer:

Hanna sa...

Svaret är: RELAX! Vad gör det om du ligger lite efter med tvätten? Att gå runt och vara stressad är onödigt - njut av mammalivet :)

nickiwindh sa...

Jag vet, svaret är absolut relax och jag vet att det inte gör något om jag ligger lite efter med tvätten, men är ju så skönt när allt är klart, då tänker jag alltid att nu får jag koppla av, men då kommer nästa sak istället, haha!

Gud hjälp mig! Jag är dum i huvudet! HELP!

Sherlock sa...

Det är inte meningen att man ska gå runt och ha dåligt samvete och vara stressad när man går hemma.
Det är jobbigare att göra saker när man har hur mycket tid som helst- men aldrig hinner.