lördag 30 oktober 2010

Tjejligan på besök

Idag fick vi fint besök av tjejligan Hanna, Sara, Sandra och Molly. De kom för att titta och hälsa lilla Nelli välkommen till världen. De hade köpt med sig läskiga Halloween bakelser och så fick Nelli jätte fina presenter. En rosa söt filt, en Hello Kitty sparkdräkt och en jätte söt liten kanin. Tack ska ni ha tjejer!

Ja Halloween är här och jag sitter ivrigt och väntar på att det ska knacka på dörren så jag får ge bort lite gott godis till alla förväntansfulla små barn. För denna helgen firas det ju i Usa, Irland osv men kom på nu att vi här i Sverige firar när alla helgona är va? Så det kanske knackas på dörren nästa helg? Hum fundersam! "Bus eller godis?" Ska man våga säga bus en gång? Är lite rädd att de kanske ställer till med konstiga grejer och kanske inte är så bra nu med Nelli så hon bli rädd. Har en massa godis så får nog bli att jag väljer godis varje gång. Kommer ihåg när man själv gick runt och skrämde folk, gud vad roligt det var. Hur man drog frigolit emot fönster så det gnisslade som bara den, haha! Ja jag har alltid varit lite busig av mig, det hör till när man är barn. Ja nu återstår att se om det kommer några barn denna helgen eller nästa helg! :)

Nej nu börjar det bli mörkt här hemma, ska tända lite ljus och sätta mig i soffan och mysa lite med min underbara lilla dotter. Pappa Jonas är ute och fixar i förrådet så vi får ha en liten stund för oss själva, myspys!

Ha det så bra nu gott folk, hörs av! 
Kram

 Den mumsiga bakelsen, masken eller ormen ser ut som en liten spermie, så söt! :)

 Nellis nya och fina presenter

 Sara, Sandra och Molly

Hanna och Nelli

5 kommentarer:

Anonym sa...

Halloween är ALLTID ALLTID ALLTID 31 oktober. Finns inga undantag. :) Alla helgona och halloween är två helt skilda saker, på alla helgona så tänder vi ljus för de döda och skänker en tanke till dem. Därimot så kan alla helgons dag infalla på samma datum som halloween, eftersom alla helgons dag är någon gång mellan 31-6 november, dock alltid en lördag, i år 6 nov. (alla helgona dagen är alltid 1 november, medans alla helgons dag är flyttbar) MEN, bus eller godis ska alltid ske den 31 oktober, allt annat är respektlöst mot de som sörjer sina döda. :) Hoppas det är ok att jag skrev lite info om det.

Grattis till tjejen. :) supersöt.

Anonym sa...

*alla helgons dag är någon gång mellan 31 oktober- 6 november ska det givetvis stå. :)

Nicki sa...

Hej! Helt okej att du skriver lite info, alltid kul när någon kommenterar.
Jag vet att det är helt skilda saker men blev lite fundersam över hur det firas här i Sverige. Har släkt på Irland så vet att det är den 31:a där men som du säger så tror jag att det blev så mkt snack om det här i Sverige när barnen gick runt och körde bus eller godis när man egentligen skulle sörja och tända ljus hos de som gått bort. Säkert någon än idag som missar och tar fel på helgerna.
Ingen som knackat på här ännu, lite ledsen, jag som laddat upp med massa godis. Jag får väl frossa i mig det själv ikväll :)

Anonym sa...

Cali var ute igår o "trick o treat"-ade med Shane, pojkarna fick stanna hemma i år,(det har varit lite väl mycket dumheter på gång med dessa båda på sistone, tyvärr) o hon fick en HEL bärkasse godis,(o det var bara efter halva kvarteret) kommer nog att räcka tills nästa år...jättefin liten Nelli, så söt, love you

Nicki sa...

Jaså? Buspojkar minsann, vad har de hittat på för hyss?
Oh lilla Cali, då var hon stolt och glad när hon kom hem va?
En hel bärkasse med godis, inte fy skam!