fredag 15 oktober 2010

Tillväxt kontroll och ctg!

Hej!

Ja då var det fredag igen och nu går vi in i vecka 39, bara 3 dagar kvar tills Lillskrutt kommer. Idag var vi inne på en ny kontroll på Ryhov, först gjorde de ett ctg test och allting så bra ut, sen gjorde de en ny tillväxt kontroll och det visade sig att Lillskrutt hade växt lite, väger nu ca 2300 gram. Så på två veckor har Lillskrutt ökat ifrån 1900 gram till 2300 gram, alltid något i alla fall. Sen upptäckte de att det var väldigt lite fostervatten så de skickade iväg mig på ännu en flödeskontroll då de ville kolla så Lillskrutt verkligen får den näringen han/hon behöver genom navelsträngen. Allt såg bra ut även där så nu är det bara en sista kontroll på söndag innan kejsarsnittet och sen kommer han/hon på måndag. Efter besöket på Ryhov tog jag mig en tur upp till A6, tog cirka 15 minuter sen var jag ute igen, skulle bara köpa lite småtting kläder. Nu när vi vet att Lillskrutt är så liten så måste man ju ha lite mindre kläder, så jag köpte ett par byxor och en body i storlek 44. Ser nästan ut som dockkläder, otäckt små! Ja kära nån, att 39 veckor kan gå så fort! Kan inte fatta att på måndag så har vi våran bebis, våran älskade lilla bebis, som vi ska ta hand om, älska och uppfostra. Inte en liten uppgift man får inte, ska göra allt för att bli en så bra mamma som möjligt. Stampe har ju inte klagat än i alla fall, hehe, skoja bara :) Igår kväll var jag och Jonas och hälsade på hemma hos kusin Sandra, Kalle, Tuva och lilla nyfödda Idun. Vi hade med lite presenter och så fikade vi lite. Sandra gick igenom ett planerat kejsarsnitt för 2 veckor sedan så hon delade med sig med lite information om hur allting gick till osv, likaså Kalle fick berätta hur han hade upplevt allt så Jonas fick sig en bild av det hela också. Lilla Idun var så himla söt, man såg minsann att det var Tuvas lillasyster, de var väldigt lika varandra. En himla mysig känsla att hålla en så liten bebis, fast ändå så var Idun inte så jätte liten, vägde 3500 och var 50 cm lång så i jämförelse med våran lilla bebis så var hon stor, men ändå så tycker jag att hon var liten. Hur ska det kännas att hålla våran lilla bebis då? Hujedamej! Jag vägde 2430 gram och var 47 cm lång när jag föddes, för se om Lillskrutt kanske ska vara lik mor sin och väga lika mycket och vara lika lång. Återstår att se.. På MÅNDAG!


De nya småttingkläderna ifrån Kappahl! Så söta!


Nej ska pyssla lite nu med vykorten som jag köpte härom dagen och sätta in de i ramar, kanske kommer ett litet smakprov senare idag. Ta hand om er så hörs vi av. Trevlig helg!

6 kommentarer:

Nina sa...

Vilken fin blogg du har Nicki! =) Tänka sig att ni snart blir föräldrar till ett litet knyte! Kommer gå bra för er på Måndag! Drömde om att ni fick en liten gosse inatt och att allt gick kanon! Får se på Måndag om jag hade rätt! Ha en bra "sista helg" och ha det riktigt lugnt o skönt, för snart är det livet över! Men det nya är så roligt! Finns inget bättre än att vara mamma. Kram på dig!

Nicki sa...

Tack Nina!

Ja snart är vi föräldrar, känns helt sjukt att tiden gått så fort. Du är den första som säger/tror att den är en pojk, alla runt omkring har hela tiden sagt att det är en liten flicka. Bara jag och Jonas som också tror att det är en pojk, återstår att se på måndag.
Spännande!

Sandra sa...

Hejsan! Jag tror också på en liten tjej, tänk vad gulligt med en liten mini-Nicki! :) Lycka till på måndag! Ska tänka på er och hålla tummarna för att allt flyter på som det ska. Åååh gud vad spännande!! :) Kram på dig

Anonym sa...

ÅÅHH vad spännande, jag tror oxå att det blir en liten pojk! Önskar jag kunde vara där med dig i dessa dagar, saknar er så! Hoppas allt kommer att gå bra, o jag blir ju moster, stort det med :) hihi...love you soooooo much! Tina

Monica sa...

Hej Nicki! Lycka till på måndag! Ska bli roligt och se vad det är för ett litet knyte :) Hälsa Jonas. Kram!!

Nicki sa...

Tack allihopa!

Alla era lycka till värmer gott i hjärtat. Kommer nog gå jätte bra på måndag, längtar som bara den dit nu. Så spännande så!

Ja nu blir du moster Tina, det är en underbar känsla att bli moster. Hälsa mina 3 små älsklingar att jag älskar dom och saknar dom jätte mycket :)

Många kramar!