torsdag 21 oktober 2010

2 dagars kontroll och ömma bröst!

Lillskruttan 2 dagar gammal!

Vår lilla mini tjej fick låna BB:s kläder i storlek 40 för hon är så liten, som ni ser så hänger de ändå och är rätt så stora för henne, hehe. Idag var vi inne på 2 dagar kontrollen och de gjorde en hörselkontroll som visade att Nelli hör som hon ska på bägge öronen och sen hade hon även ökat i vikt vilket de var väldigt glada över på BB. De flesta barn och speciellt de som är tillväxthämmade brukar sjunka rätt mycket i vikt och brukar behöva ersättning men inte lilla Nelli inte, hon äter så duktigt på mammas såriga, onda och hemska bröst precis som hon ska och ökar i vikt. Känns verkligen jätte bra, hon är så duktig så. För er där ute som ammar eller har ammat, hur var era första dagar? Jag kan ärligt säga att jag aldrig förut upplevt en som smärta som jag gör i mina bröst, de är såriga och är som två ballonger som man tror ska explodera vilken sekund som helst. På BB sa de att detta är helt normalt de första dagarna och att det brukar bli bättre, så jag får väl bara bita ihop och se glad ut. Så länge Nelli mår bra och äter som hon ska så ska jag inte gnälla, men ack vad ont det gör. Nicki gnällfis, haha :P

Nej nu blir det kvälle här hemma med min underbara familj, ta hand om er så hörs vi av.
Kramar

2 kommentarer:

LIVET MED MAT sa...

Jag vet precis hur du känner. I början gjorde det sjukt ont, både för att mjölken rann till och gjorde brösten stora som meloner. Dom var ömma, stenhårda och det kändes som dom skulle sprängas!

Men jag tyckte det värsta var när Molly skulle äta i början- varje gång hon började äta gjorde det så sjukt ont i brösten, för dom var inte inammade än eller vad man ska säga haha! Men efter nån vecka så har man ingen känsel kvar i bröstvårtorna ;)

LOVE!

Nina sa...

Minns fortfarande den smärtan som man hade på bröstvårtorna i början, gjorde så sjukt ont! Men jag lovar dig Nicki, den smärtan går över! Ammar ju fortfaraden W och det är ju så mysigt!

Men innan brösten har hunnit ställa in sig på rätt "mjölkmängd" så gör det ont! Finns salva på apoteket som man kan smörja in bröstvårtorna med, men jag själv tyckte det verkade så bökigt att tvätta av den inför varje amning!

Skönt att Nelli hade gått upp i vikt också! Men så liten hon är och så lik hon är dej!

Njut av den mysiga (men kanske även lite jobbiga o bökiga) första tiden hemma!