måndag 11 oktober 2010

Lillskrutt busar redan med mamma!

Busig Lillskrutt!

Trygg hos mamma, pappa och Stampe!

Ja som ni förstår på rubriken så var det nog bara falskt alarm. Har fortfarande hyffsat ont men inte alls så ont som jag hade igår kväll, inatt och imorse. Nu känns det mer bara som molande mensvärk i ryggen och i magen. Ringde och pratade med förlossningen och de sa att den där latensfasen kan komma och gå lite som den vill, ibland håller den på i 2 timmar och för förstföderskor är det normalt i upp till ett dygn men ibland kan den komma och gå i upp till en vecka. Så om det är såhär min sista vecka ska se ut så säger jag bara suck, pust och fräs! Känns ju lagom kul att behöva gå igenom värkar i en veckas tid, sen smärtan efter ett kejsarsnitt, hade ju räckt med en sak liksom. Men men, vad gör man inte för att få sin Lillskrutt, blod, svett och tårar som man brukar säga. Som sagt så hoppas jag att det lugnar ner sig så jag kan få ett lugnt och planerat snitt på måndag, precis som det är bestämt. Jag frågade nämnligen också hur de går till väga om man skulle komma in till förlossningen och förlossningen har startat, fick till svar då att de gör allt för att stanna upp det och så läggs man troligtvis in och det orkar man ju inte med. Så håll tummarna att det inte händer något mer nu förrän på måndag, HOPPAS, HOPPAS, HOPPAS! Nej ska se om jag kan få tag på John Blund nu och få lite skönhetssömn.

Ta hand om er där ute i blogosfären. Godnatt!

Inga kommentarer: