torsdag 28 oktober 2010

Ny dator och äventyr i stan!

HEJ!

Ja nu har snart en hel vecka till gått, tiden bara rusar iväg! På söndag är Nelli redan 2 veckor, så som tiden springer iväg så är hon ju snart 3 år. Bäst att passa på att njuta av varje sekund.
Härom dagen hade vi besök av BVC, de vägde Nelli och hon har minsann varit en duktig flicka och gått upp, hon vägde nu 2570 gram. Både mamma och pappa är jätte stolta och glada.

Idag var vi inne i stan och köpte oss en ny dator, äntligen! Det blev en MacBook Pro, så nu kan jag äntligen börja blogga på allvar igen. Den gamla datorn har strulat för mig i ungefär 5 månaders tid, ibland funkade den i 1 timme och ibland i 5 minuter. Lagom störande! Ni kan ju tänka er själva när man suttit och skrivit ett inlägg och rätt som det är så stänger datorn ner sig och så måste man börja om från början. Då är det ju inte alltid man är på humör för det så då struntar man helt enkelt i det. Frustrerande!

Jag sprang även in en snabbis till H&M för att köpa mig en ny sporttopp, kan inte använda BH längre, brösten är så ömma så får bli sporttopp för mig ett tag framöver. Har ju ett antal i garderoben men i och med att jag ammar nu så har ju brösten växt en hel del så fick köpa mig en ny, Nicki Pamela Andersson ;) Nejdå så farligt är det inte men större har de allt blivit.
Sen när man som ny mamma är inne på H&M så kan man ju inte låta bli att köpa något litet till sin lilla ängel, så jag köpte en ny liten söt body till henne, rosa Hello Kitty, så söööt!

Idag när vi var inne i stan så tog vi en tur till Burger King också, var ju tvungna att prova det. Så jag fläskade i mig ett stort meal med bacon och cheese burgare, strips och cola, hehe. Lagom "flötig och mätt" efter att ha vräkt i mig det.

När vi kom hem så fick vi besök av Jens och Elli, de kom för att titta på Nelli för första gången och lämnade lite fina presenter. Jätte fina saker, så snällt av dom. Vi fick en filt, luvtröja, byxor och strumpor i Hello Kitty. Passar perfekt till bodyn som jag köpte idag.

Nej nu ska jag sätta mig i soffan och mysa med min underbara familj, snart matdags för Nelli också.

Godnatt gott folk! Hörs!

Inga kommentarer: