fredag 29 oktober 2010

Mommo & Moffa


 Mormor och Nelli
Morfar, Nelli och Stampe

Ikväll blir det fredagsmyyyys hos Mormor och Morfar. Vi har blivit bjudna på middag och jag hörde en fågel viska i mitt öra att det ska bjudas på tacos, min favorit! Sen blir det nog att vi stannar kvar och tittar på Idol och myser i soffan.

Annars idag så har vi bara varit hemma, Nelli ligger just nu ute i vagnen och sover, där trivs hon bra. Jonas och Janne grejar i förrådet, vi håller på att isolera, kommer bli skit bra när det väl är klart. Då behöver man inte oroa sig så mycket för att alla grejer ska bli förstörda där ute. Man samlar ju på sig en hel del, och då har vi bara bott här i 4 månader, helt sjukt!

Jag fick mig en egen liten stund idag, åkte och handlade lite och gud vad skönt det var att få komma iväg en sväng själv. Åka i bilen, lyssna på musik, gå in och handla, precis som ett äventyr för mig. Fast när jag varit iväg i ungefär 30 minuter så längtar jag hem till min lilla prinsessa. Gasen i botten hemåt! Fick springa in en snabbis på apoteket också och köpa blöjor till lilla Nelli, hon är så liten så vi måste köra med prematur blöjor, lilla stumpan!

Nej ska gå ut och hämta Nelli nu, dags för käk, innan mamma sprängs! Hehe :)

Trevlig helg på er! KRAM!

2 kommentarer:

LIVET MED MAT sa...

Låter som ni kommer få en mysig kväll, hälsa mormor och morfar! Ja visst är det härligt när man får ge sig iväg ensam en sväng, eller bara att stå i duschen utan att känna stressen ut till lillan.

Ha en bra helg!

nickiwindh sa...

Ja det blev en jätte mysig fredag. Händer för er i helgen?
Ha det toppen.
Kramar!